Pytanie z dnia 10 maja 2017
Prowadzę wypożyczalnię samochodową. Od ponad roku posiadam umowę długoterminową z klientem, który ma zwłokę w zapłacie wynoszącą dwa miesiące. Czy mogę rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym (nie ma takiego zapisu w umowie), czy też muszę wysłać wezwanie do zapłaty, poinformować o rygorze wypowiedzenia umowy i wyznaczyć odpowiedni termin - jaki?
Tomasz Marczak Radca prawny (Od 2013)
Kancelaria Radcy Prawnego Tomasz Marczak
Szkolna 1, lok. 103, 61-832 Poznań
Witam, w celu udzielenia pełnej i poprawnej odpowiedzi wskazane jest przesłanie skanu umowy. Po zapoznaniu się z wszystkimi postanowieniami umowy będzie można udzielić rzeczowej odpowiedzi. Ewentualnym rozwiązaniem może być podanie informacji czy umowa dotyczy świadczenia usług, sprzedaży, czy też jest innego rodzaju. Czy drugą stroną umowy jest osoba fizyczna, czy przedsiębiorca. Mimo wszystko zapoznanie się z treścią umowy byłoby najlepszym rozwiązaniem. Pozdrawiam, Tomasz Marczak r.pr.
Podziękowałeś prawnikowi
Witam, bez analizy treści umowy nie można wskazać w jaki sposób można prawidłowo żądać od Klienta zapłaty pieniędzy za opóźnienie w płatności. Należałoby się zastanowić w takim przypadku, czy Pana umowa wystarczająco zabezpiecza Pana interesy na przyszłość.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.