Pytanie z dnia 10 maja 2017

Prowadzę wypożyczalnię samochodową. Od ponad roku posiadam umowę długoterminową z klientem, który ma zwłokę w zapłacie wynoszącą dwa miesiące. Czy mogę rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym (nie ma takiego zapisu w umowie), czy też muszę wysłać wezwanie do zapłaty, poinformować o rygorze wypowiedzenia umowy i wyznaczyć odpowiedni termin - jaki?

Witam, w celu udzielenia pełnej i poprawnej odpowiedzi wskazane jest przesłanie skanu umowy. Po zapoznaniu się z wszystkimi postanowieniami umowy będzie można udzielić rzeczowej odpowiedzi. Ewentualnym rozwiązaniem może być podanie informacji czy umowa dotyczy świadczenia usług, sprzedaży, czy też jest innego rodzaju. Czy drugą stroną umowy jest osoba fizyczna, czy przedsiębiorca. Mimo wszystko zapoznanie się z treścią umowy byłoby najlepszym rozwiązaniem. Pozdrawiam, Tomasz Marczak r.pr.

Odpowiedź nr 1 z dnia 10 maja 2017 17:56 Zmodyfikowano dnia: 10 maja 2017 17:56 Obejrzało: 224 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam, bez analizy treści umowy nie można wskazać w jaki sposób można prawidłowo żądać od Klienta zapłaty pieniędzy za opóźnienie w płatności. Należałoby się zastanowić w takim przypadku, czy Pana umowa wystarczająco zabezpiecza Pana interesy na przyszłość.

Odpowiedź nr 2 z dnia 12 maja 2017 14:42 Zmodyfikowano dnia: 12 maja 2017 14:42 Obejrzało: 209 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.