Przedsiębiorca pisze fałszywe pozytywne opinie w Google.

Pytanie z dnia 09 stycznia 2023

Witam, przedsiębiorca pisze fałszywe pozytywne opinie w Google, co jest nieetyczne. Jest to naruszenie zbiorowych interesów klientów poprzez wprowadzenie w błąd. Chciałbym to zgłosić do UOKIK. Czy podstawą prawną będzie: art. 100 ust. 1 uokik oraz Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów? Czy te dwie podstawy prawne wystarczą na zawiadomieniu?

Dzień dobry, w zawiadomieniach do UOKIK nie ma potrzeby podawania podstawy prawnej. Należy po prostu wyjaśnić sytuację, dostarczyć materiały pozwalające na ocenę zachowania przedsiębiorcy. Kwalifikacji prawnej dokona sam urząd. Pozdrawiam, adwokat Alicja Kociemba.

Odpowiedź nr 1 z dnia 9 stycznia 2023 14:51 Zmodyfikowano dnia: 9 stycznia 2023 14:51 Obejrzało: 132 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.