Reklamacja.
Pytanie z dnia 17 lutego 2021
Jestem producentem luster ledowych. Towar sprzedaję do Niemiec. Otrzymałam reklamację od naszego klienta w Niemczech, że ich klientowi spadło lustro, które rozbijając się uszkodziło armaturę w łazience.
Klient zakupił to lustro w 2015 roku. Szkoda powstała w październiku 2020r. Lustro posiadało instrukcję montażu i wg zdjęć przysłanych zostało przez klienta prawidłowo zamontowane na ścianie, a odpadło gdyż tafla lustra odkleiła się od metalowego profilu na którym lustro wisiało. Tak więc ewidentnie tu nie ma winy klienta za zły montaż.
Klient przysłał mi rachunek za zniszczony sprzęt.
Pytanie: czy w takim wypadku odpowiadam za zaistniałą szkodę, jeśli termin gwarancji 2 lata już minął, czy należy to traktować jako szkoda powstała przez wadliwy produkt czyli okres mojej odpowiedzialności to 10 lat?
Mateusz Uldynowicz Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Mateusz Uldynowicz
Niemcewicza 26/407, 71-520 Szczecin
Dzień dobry, sprawa wymaga analizy, ale Pana klientem była firma z Niemiec (a nie klient końcowy), więc Pan może już potencjalnie nie ponosić odpowiedzialności za tę szkodę.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.