Reklamacja.

Pytanie z dnia 17 lutego 2021

Jestem producentem luster ledowych. Towar sprzedaję do Niemiec. Otrzymałam reklamację od naszego klienta w Niemczech, że ich klientowi spadło lustro, które rozbijając się uszkodziło armaturę w łazience.

Klient zakupił to lustro w 2015 roku. Szkoda powstała w październiku 2020r. Lustro posiadało instrukcję montażu i wg zdjęć przysłanych zostało przez klienta prawidłowo zamontowane na ścianie, a odpadło gdyż tafla lustra odkleiła się od metalowego profilu na którym lustro wisiało. Tak więc ewidentnie tu nie ma winy klienta za zły montaż.
Klient przysłał mi rachunek za zniszczony sprzęt.

Pytanie: czy w takim wypadku odpowiadam za zaistniałą szkodę, jeśli termin gwarancji 2 lata już minął, czy należy to traktować jako szkoda powstała przez wadliwy produkt czyli okres mojej odpowiedzialności to 10 lat?

Dzień dobry, sprawa wymaga analizy, ale Pana klientem była firma z Niemiec (a nie klient końcowy), więc Pan może już potencjalnie nie ponosić odpowiedzialności za tę szkodę.

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 lutego 2021 16:31 Zmodyfikowano dnia: 23 lutego 2021 16:31 Obejrzało: 295 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.