reklamacja do firmy kurierskiej,uszkodzony towar w trakcie przesyłki

Pytanie z dnia 06 lipca 2019

Kupiłem poprzez OLX gitarę, która miała być w 100% sprawna. Paczkę odebrała w piątek babcia i nie zaglądała do środka, a ja to zrobiłem dopiero tego samego dnia wieczorem (nie było sporządzanego protokołu z firmą kurierską). Gitara jest niesprawna, ma pęknięty gryf i koszt naprawy jest znaczny. Co robić? Reklamacja do firmy kurierskiej czy do sprzedawcy (osoba prywatna) i żądanie zwrotu pieniędzy?

W sytuacji, gdy rzecz sprzedana ma wady przysługuje Panu uprawnienie względem sprzedawcy z tytułu rękojmi. Ma Pan prawo odstąpienia od umowy bądź żądania obniżenia ceny - w tym celu należy złożyć sprzedawcy odpowiednie oświadczenie woli, najlepiej na piśmie z określeniem żądań oraz dokładnym opisem wad.

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 lipca 2019 16:01 Zmodyfikowano dnia: 8 lipca 2019 16:01 Obejrzało: 282 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.