Reklamacja klienta.
Pytanie z dnia 10 grudnia 2020
Witam, mam pytanie odnośnie przyznania reklamacji do klienta. Otóż, klient przyniósł towar do sklepu, aby złożyć reklamację, wypełniliśmy wniosek z danymi klienta, została przybita pieczątka mojej firmy wraz z podpisami - moim i klienta, a następnie wniosek został przesłany do producenta. Producent nie uznał reklamacji w postaci pisma i to pismo zostało przekazane klientowi. Klient wziął towar ze sobą(sukienka), złożył wniosek do praw konsumenta i przyszło pismo, że mam zwrócić pieniądze. Czy ma jakieś znaczenie to, że klient cały czas posiada towar i teoretycznie mógł go cały czas użytkować?
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Szanowna Pani, Pani odpowiedzialność wobec konsumentów (klientów) opiera się na przepisach o rękojmi przy sprzedaży, jeśli prześle Pani pismo z "praw konsumenta" być może będę w stanie pomóc i doradzić coś więcej. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Marek Jaroch Adwokat (Od 2019)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Marek Jaroch
Krakowska 5/602, 15-875 Białystok
Szanowny/a Panie/i, w tym przypadku należy rozróżnić uprawnienia dotyczące reklamacji i gwarancji (skoro produkt trafił do producenta, to gwarancja mogła być udzielona). Wskazane okoliczności mogą stanowić podstawę do uznania, że wada produktu powstała np. na skutek niewłaściwego użytkowania, a nie tkwiła w produkcie w momencie sprzedaży. Wszystko zależy od szczegółowych okoliczności sprawy. z wyrazami szacunku, adw. Marek Jaroch
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.