Reklamacja klienta.

Pytanie z dnia 10 grudnia 2020

Witam, mam pytanie odnośnie przyznania reklamacji do klienta. Otóż, klient przyniósł towar do sklepu, aby złożyć reklamację, wypełniliśmy wniosek z danymi klienta, została przybita pieczątka mojej firmy wraz z podpisami - moim i klienta, a następnie wniosek został przesłany do producenta. Producent nie uznał reklamacji w postaci pisma i to pismo zostało przekazane klientowi. Klient wziął towar ze sobą(sukienka), złożył wniosek do praw konsumenta i przyszło pismo, że mam zwrócić pieniądze. Czy ma jakieś znaczenie to, że klient cały czas posiada towar i teoretycznie mógł go cały czas użytkować?

Szanowna Pani, Pani odpowiedzialność wobec konsumentów (klientów) opiera się na przepisach o rękojmi przy sprzedaży, jeśli prześle Pani pismo z "praw konsumenta" być może będę w stanie pomóc i doradzić coś więcej. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 12 grudnia 2020 22:46 Zmodyfikowano dnia: 12 grudnia 2020 22:46 Obejrzało: 278 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowny/a Panie/i, w tym przypadku należy rozróżnić uprawnienia dotyczące reklamacji i gwarancji (skoro produkt trafił do producenta, to gwarancja mogła być udzielona). Wskazane okoliczności mogą stanowić podstawę do uznania, że wada produktu powstała np. na skutek niewłaściwego użytkowania, a nie tkwiła w produkcie w momencie sprzedaży. Wszystko zależy od szczegółowych okoliczności sprawy. z wyrazami szacunku, adw. Marek Jaroch

Odpowiedź nr 2 z dnia 13 grudnia 2020 01:33 Zmodyfikowano dnia: 13 grudnia 2020 01:33 Obejrzało: 277 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.