Reklamacja kolczyków

Pytanie z dnia 06 sierpnia 2020

W maju bieżącego roku na portalu aukcyjnym kupiłam pozłacane kolczyki. Od razu zwróciłam uwagę na to, że wygląd towaru nieco różni się od tego, jaki jest pokazany na aukcji. Na aukcji kolczyki są obłe, zaokrąglone, a ja dostałam kolczyki z kantami i rogami, jak w trójkącie.
Po upływie półtora miesiąca kolczyki (ringi) kompletnie poczerniały. Były użytkowane normalnie, bez kontaktu z chemią jak np. farba do włosów. W międzyczasie ringi wypadały kilkukrotnie, co nie przeszkadzało mi, do czasu. Oczywiście za każdym razem, gdy wypadły, z powrotem je wkładałam w kolczyk. Napisałam reklamację do sprzedawcy odnośnie stanu kolczyków (poczernienia). Towar odesłałam. Ten jednak ją udrzucił, powołując się na "przerobienie kolczyków", które miało polegać na przekręceniu jednego z ringów, ponieważ gwarancja nie obejmuje "uszkodzeń mechanicznych". W odpowiedzi dostałam również informację, że naprawa lub wymiana będzie mnie kosztować 47 zł. Nie zgodziłam się, ponieważ kolczyki są bardzo niskiej jakości i nie spełniają moich wymagań.
Napisałam kolejną reklamację – w moim rozumieniu z tytułu rękojmi, skoro reklamacja z tytułu gwarancji została odrzucona. W reklamacji uwzględniłam następujące informacje:
– kolczyki były luźne od początku, a ringi wypadały kilkukrotnie. Na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, iż w momencie zakupy towar był pozbawiony wad
– wg informacji na stronie aukcji, do przesyłki powinna być dołączona informacja o użytkowaniu. Żadna informacja nie została dołączona do przesyłki
– Poprosiłam sprzedawcę o oficjalny cennik wymian/ napraw towaru
– towar jest niezgodny z opisem i zdjęciami (kolczyki były zaokrąglone, obłe, dostałam z ostrymi kantami)
Wiadomość wysłałam dnia 14.07.2020 r. Po upływie 14 dni, tj. 29.07.2020 r., ponieważ nie dostałam żadnej odpowiedzi, wysłałam do sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy, powołując się na zapisy z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Wczoraj, tj. 05.08.2020 r. sprzedawca po raz kolejny odrzucił moją reklamację, argumentując tym, iż odpowiedział mi 09.07.2020 r. (przy czym podkreślam, drugą reklamację wysłałam 14.07.2020 r.), kolczyki posiadają uszkodzenia mechaniczne i inne klientki są zadowolone

W takiej sytuacji żądałbym odstąpienia od umowy zakupu w związku z faktem, że przedmiot nie jest zgodny z zamówieniem, o czym się Pani dowiedziała dopiero teraz. Moja Kancelaria zajmuje się tego rodzaju sprawami. Zapraszam do skorzystania z moich usług. Kontakt tel. 782 082 575, e-mail: drapolanski@gmail.com. Pozdrawiam serdecznie.

Odpowiedź nr 1 z dnia 6 sierpnia 2020 19:00 Zmodyfikowano dnia: 6 sierpnia 2020 19:00 Obejrzało: 585 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.