reklamacja kosmetyków
Pytanie z dnia 02 marca 2019
Dzień dobry, prowadzę sklep z kosmetykami. Pod koniec ubiegłego roku klientka zakupiła u mnie krem do twarzy, wcześniej dostała gratis próbki tego samego kremu do przetestowania. Po dwóch miesiącach wróciła z reklamacją, twierdząc że jest uczulona na mieszaniny zapachowe i ten krem ja uczula. Przyjęłam reklamację i przekazałam informację producentowi kremu. Producent otworzył procedurę działania nieporządanego kosmetyku, klientka dostała formularz do wypełnienia. Reklamacja została uznana, klientka domaga się zwrotu pieniędzy. Kto powinien jej zwrócić pieniądze? I czy przy procedurze działań nieporządanych sprzedawca ma obowiązek pośredniczyć pomiędzy osobą odpowiedzialną za kosmetyk a klientką?
Pozdrawiam
Renata Chmielewska
Grzegorz Kantecki Radca prawny (Od 2010)
Grzegorz Kantecki Kancelaria Radcy Prawnego
Aleja Przyjaciół 1 lok. 12, 00-565 Warszawa
Witam, generalnie to sprzedawca jest odpowiedzialny za zwrot pieniędzy, a potem ma prawo do wyrównania szkody od producenta. Proszę proces wzajemnego rozliczenia umówić z producentem. W procedurze działań niepożądanych sprzedawca raczej nie powinien brać udziału, bo to sprawa pomiędzy producentem a osobą użytkowującą rzecz, natomiast sprzedawca może/powinien pomagać w ustaleniu faktu sprzedaży i pochodzenia rzeczy. W razie pytań lub wątpliwości, namawiam do współpracy. Pozdrawiam, Grzegorz Kantecki
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Okoniewski Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Michał Okoniewski
Królowej Jadwigi 25/1, 64-100 Leszno
Dzień dobry, to na sprzedawcy ciąży obowiązek rozstrzygnięcia reklamacji i ewentualnego zwrotu środków klientowi. Niemniej, zgodnie z Kodeksem cywilnym posiada Pani możliwość regresu-żądania zwrotu środków od podmiotu, który sprzedał Pani wadliwy produkt.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.