Reklamacja lodówki zakupionej przez internet.
Pytanie z dnia 25 stycznia
Rok temu zakupiłam lodówkę z gwarancją 2 letnią. Po pół roku zauważyłam odchodzącą farbę z kantów drzwi. Nie mam dowodu zakupu aczkolwiek podawałam adres i dane w sklepie bo lodowka była zamawiana przez sklep internetowo z przywozem do klienta. Czy w takiej sytuacji mogę zareklamować sprzęt.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, jeśli chce Pani skorzystać z gwarancji, to proszę się zapoznać z warunkami gwarancji, bo tam są wyszczególnione warunki, na jakich można z niej skorzystać. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz tel.: 663-182-634 e-mail: adwokat@kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Paweł Skwarek Radca prawny (Od 2011)
Adwokat, Radca Prawny, Doradca Podatkowy, Doradca Restrukturyzacyjny
Przyczółkowa 400, 02-962 Warszawa
Tak, w Pani sytuacji istnieje możliwość złożenia reklamacji lodówki pomimo braku dowodu zakupu. Zgodnie z polskim prawem, sprzedawca odpowiada za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej przez dwa lata od jej wydania. W Pani przypadku, wada fizyczna w postaci odchodzącej farby ujawniła się w ciągu pół roku od zakupu, co mieści się w terminie rękojmi. Aby złożyć reklamację, należy: - Skontaktować się ze sklepem, w którym zakupiono lodówkę. Należy przedstawić problem i zażądać jego usunięcia. - Wskazać datę zakupu i podać swoje dane osobowe. Sklep powinien posiadać informacje o Pani zamówieniu w swojej bazie danych. - Opisz dokładnie wadę lodówki. - Określ swoje żądanie. Może Pani żądać naprawy, wymiany lodówki na nową, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Pamiętaj: - Sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. - Jeśli sklep odmówi uznania reklamacji, ma Pani prawo odwołać się do rzecznika praw konsumenta lub złożyć pozew do sądu. W celu ułatwienia procesu reklamacji, warto: - Zgromadzić wszelkie dowody potwierdzające zakup, np. wyciągi z konta, potwierdzenie przelewu, korespondencję ze sklepem. - Zrobić zdjęcia wady lodówki. Zachęcam do dalszego kontaktu w celu poprowadzenia tej sprawy.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.