Reklamacja materaca kupionego w sklepie.

Pytanie z dnia 10 marca 2021

Dzień dobry,

Zwracam się do Państwa z ogromną prośbą o poradę prawną dotyczącej reklamacji materaca zakupionego w sklepie X.

Mianowicie, w 2016 roku zakupiłem materac w firmie X, po 4 latach stracił on całkowicie swoje właściwości amortyzacyjne, zatem złożyłem reklamację do sklepu. Podczas składania swoich roszczeń zaznaczyłem, że reklamacja składana jest z warunków gwarancji. Sklep odrzucił reklamację motywując to faktem, iż ich odpowiedzialność jako sprzedawcy wynosi 24 miesiące, zatem napisałem im ponownie wiadomość, że reklamacja została złożona z warunków gwarancji, gdzie gwarant przewiduje 10 lat gwarancji na sprężyny przedmiotowego materaca.

Otrzymałem wiadomość, że reklamacja została przekazana do gwaranta(producenta materaca)
Po ok. 2 tygodniach otrzymałem pismo od producenta, że reklamacja została odrzucona ze względu na to, iż materac powinien być użytkowany na elastycznym stelażu, a był na zwykłym, czyli odrzucenie tej reklamacji przez producenta jest słuszne.

Biorąc pod uwagę powyższą decyzję producenta przedmiotowego materaca złożyłem wtórnie swoje roszczenia do firmy X ze względu na to, iż stelaż do reklamowanego materaca został dobrany przez pracownika X(Specjalistę d's sprzedaży) W momencie zakupu pracownik stwierdził, że "stelaż damy najtańszy, bo to nie ma żadnego znaczenia, więc po co przepłacać", gdybym został poinformowany jaki jest wymagany stelaż, to bez wahania bym go zakupili bez względu na cenę, gdyż jasnym jest, że użytkowanie materaca na stelażu niezgodnym z wymogami producenta jest jednoznacznie z utratą gwarancji już w momencie zakupu produktu, tym bardziej nie zrobiłoby mi to żadnej różnicy, gdyż kupowałem wtedy meble za ponad 6000zł decydując się tym samym na najdroższy materac.

Niestety w momencie dostarczenia mi mebli z materacem że otrzymałem od X karty gwarancyjnej, więc nawet nie miałem możliwości w żaden sposób zapoznać się z warunkami gwarancyjnymi producenta reklamowanego produktu nawet już po dostarczeniu nam wszystkich mebli.

Biorąc pod uwagę powyższe reklamacja została oddalona przez gwaranta przez błąd pracownika X, zatem zażądałem zwrotu kosztów zakupu materaca w kwocie , a także wartość stelaża w kwocie, gdyż jest on niezdatny do jakiejkolwiek eksploatacji pod materacem.

Otrzymałem odpowiedź ze strony sklepu, że oni są odpowiedzialni za materac w okresie 24 miesięcy i odesłali mnie z kwitkiem. Ale przecież utraciłem gwarancję 10 letnią przez ich błąd, zatem ich zasłanianie się terminem 24 miesięcy wydaje się niedorzeczne.


Bardzo proszę o informację co powinienem zrobić w tej sytuacji?

Z góry ogromnie dziękuję za poradę.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.