Reklamacja mebli
Pytanie z dnia 24 lipca 2020
Reklamuję meble ogrodowe, które po 20 miesiącach zaczęły pękać, rattan disłownie się kruszy. Sklep on-line odrzucił reklamację tłumacząc, ze jest to uszkodzenie mechanicze, w odpowiedzi/w odwołaniu przesłałam do sklepu wyjaśnienie i zdjęcia udowadniające, ze nie ma fizycznej możliwości, aby to było uszkodzenie mechaniczne i kolejna odpowiedź odmowna w zasadzie już bez żadnego wyjaśnienia. W jaki sposób mogę probować walczyć ze sklepem? Czy zasadne jest wykonanie ekspertyzy rzeczoznawcy? Z góry dziękuję z odpowiedź. Renata
Dominik Piesiewicz Radca prawny (Od 2008)
Kancelaria Radcy Prawnego Dominik Piesiewicz
Przy Agorze 11/17, 01-960 Warszawa
Szanowna Pani, może Pani spróbować skorzystać z pomocy Miejskiego Rzecznika Konsumentów, np. w Łodzi działa przy urzędzie miejskim. https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/rzecznicy-i-pelnomocnicy/miejski-rzecznik-konsumentow-w-lodzi/ Myślę że tam uzyska Pani fachową i nieodpłatną poradę. Rzecznik może Panią reprezentować wobec firmy jak również wnieść w Pani imieniu stosowne powództwo do sądu powszechnego. Wykonanie ekspertyzy jest oczywiście przydatne, ale jej wyniki nie muszą zostać zaakceptowane przez sklep. Natomiast w toku ewentualnego procesu sądowego sąd i tak będzie musiał powołać biegłego, z listy biegłych sądowych, który wyda opinię na potrzeby postępowania. Z poważaniem, Dominik Piesiewicz radca prawny
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.