Reklamacja montaży okien.

Pytanie z dnia 20 marca 2020

Razem z mężem budujemy dom, w grudniu 2019r. zamówiliśmy okna. Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę, wytyczne m.n. kolor, czy kolor dwustronny podaliśmy w emailu. Na podstawie tych wytycznych przedstawiciel przygotował ofertę i spotkaliśmy się w celu jej podpisania. Wpłacilismy takze zaliczke ok 30-40%. Nie analizowaliśmy po kolei wszystkich zapisow oferty, były tam symbole i nazewnictwo fachowe i wymiary, które przedstawiciel sam wymierzył. Ufając mu że przygotował prawidłowo ofertę według wymiarów i naszych wytycznych co do koloru, podpisaliśmy ofertę. Czekaliśmy na okna ok. 3 miesące, w tym tygodniu monteży i przedstawiciel przyjechali na budowę na montaż zamowionych okien. Ku naszemu zdziwieniu okna są w kolorze przez nas wybranym ale jednostronnie, a miały być dwustronnie co od samego początku zaznaczaliśmy słownie i w e-mailu. Przedstawiciel twierdzi że zasugerowal się że mają byc jednostronne, tym że wyslalismy my dwie oferty innych firm (sprawdziliśmy i na jednej pisało że okna jednostronnie, a na drugiej dwustronne) - stąd nie wiemy skąd jego sugestia, skoro od początku mowilismy i jasno napisalismy w e-mailu że chcemy kolor złoty dąb dwustronny. Teraz przedstawiciel próbuje rozwiązac sytuację, zebyśmy dopłacili za wymianę ram, co będzie dużą kwotą dla nas, a uwazamy że to on popelnil błąd przy przygtowaniu zamówienia i jeszcze nam jasno nie powiedział że to cena za kolor jednostronny, a teraz twierdzi ze za dwustronny cena byłaby wiele wyższa. Gdybsmy od początku wiedzieli że ta oferta dotyczy okien jednostronnych, wybralibysmy inną firmę ktora podobna cenę dała nam na okna dwustronne. Jak prawnie przedstawia się nasza sytuacja? Czy możemy domagac się aby wymienili nam te ramy na wlasciwy kolor w cenie czy sami musmy doplacic i pokryć te koszty?

Dzień dobry. Jeżeli zamówienie zostało wykonane nieprawidłowo przez wykonawcę, to on powinien wymienić okna na te z właściwym kolorem. Pozdrawiam, Piotr Stosio, biuro@warszawskakancelaria.com, tel. 604183261.

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 marca 2020 08:13 Zmodyfikowano dnia: 23 marca 2020 08:13 Obejrzało: 300 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, aby można to było ocenić, trzeba się zapoznać z Państwa korespondencją oraz zawartą umową. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 marca 2020 08:25 Zmodyfikowano dnia: 23 marca 2020 08:25 Obejrzało: 299 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.