reklamacja naprawy auta

Pytanie z dnia 04 marca 2019

Dzień dobry,
mam zapytanie dotyczący reklamacji naprawy samochodu. Ponad 3 miesiące temu jako mechanik samochodowy naprawiałem klientowi samochód. Owy klient zadzwonił do mnie dwa dni temu z informacją że zamontowana przeze mnie część jest uszkodzona i żąda wymiany na nową, oczywiście poprosiłem go o przyjazd autem w celu sprawdzenia usterki i ze w razie potrzeby zamontuje mu nową część a sam bedę ją poźniej reklamował w hurtowni. Klient na początku wyznaczył termin za 2 tyg, gdy poinformowałem go że najlepiej taką usterkę sprawdzić od razu pojawił się z samochodem w niedziele wieczorem , żądając wykonania usługi na następny dzień. Gdy poinformowałem go ze nie mam fizycznie takiej możliwości gdzyż trzeba sprawdzić usterkę i zamówić części obrażając mnie odjechał i powiedział, że wykonana na mój koszt naprawę w serwisie. Moje pytanie zatem brzmi jak w takiej sytuacji powinno wyglądać postępowanie reklamacyjne i czy klient ma prawo żądać natychmiastowej naprawy auta i auta zastępczego. Czy w momencie gdy wykazywałem chęć dokonania naprawy auta, ma prawo ode mnie żądać pokrycia kosztów wynajęcia auta zastępczego i naprawy auta w serwisie ? Pozdrawiam

Dzień dobry, czy pojazd był samochodem osobowym, czy samochodem do prowadzenia działalności gospodarczej np. dostawczy, taxi, czy nauka jazdy? Na rozpatrzenie reklamacji (uwzględnienie, czy odrzucenie) ma Pan 14 dni. Jeżeli uznaje Pan reklamację, i decyduje się na usunięcie wady - naprawę auta, to powinna ona nastąpić w sposób jak najmniej uciążliwy dla klienta, ale w żadnym wypadku nie jest Pan zmuszony do natychmiastowej naprawy. Orzecznictwo sądowe przyjmuje, że czas 14 dni na naprawę to okres rozsądny. Pozdrawiam, Michał Okoniewski, adwokat

Odpowiedź nr 1 z dnia 5 marca 2019 13:31 Zmodyfikowano dnia: 5 marca 2019 13:31 Obejrzało: 366 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam, jeśli do usterki doszło z Pana winy, to klient może żądać auta zastępczego. Jeśli mu Pan nie dostarczy auta zastępczego, to w ewentualnym procesie będzie musiał udowodnić, że z powodu braku auta poniósł szkodę, co nie będzie zapewne łatwe. Na pewno nie ma prawa żądać natychmiastowej naprawy, ale jedynie w terminie normalnie przyjętym u Pana w takich przypadkach. Oczywiście postępowanie reklamacyjne powinno się odbywać w formie pisemnej. Jeśli klient naprawi auto gdzie indziej, to będzie musiał udowodnić, że w ogóle się do Pana zgłaszał, co może nie być łatwe. Skoro wykazał Pan gotowość naprawy, to nie powinien iść do serwisu. Tylko to też trzeba udowodnić. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 5 marca 2019 23:16 Zmodyfikowano dnia: 5 marca 2019 23:16 Obejrzało: 364 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.