Reklamacja obuwia.
Pytanie z dnia 24 marca 2020
Witam, chciałabym zareklamować buty sportowe, ze skóry licowej. Wiem jak się to skończy, odrzuceniem reklamacji. Na butach pojawiły się pęcherze. Po sezonie je wyczyściłam i schowałam w pudełko, teraz gdy je wyjęłam zauważyłam wade. Buty zostały kupione rok temu, przyszły do mnie na początku kwietnia. Mogę liczyć na poradę jak prawidłowo napisać reklamacje, żeby ta została rozpatrzona pozytywnie? Już od początku pojawiły się chody, pracownik sklepu internetowego każe mi opłacić koszty wysyłki produktu do reklamacji. Mimo, że w regulaminie sklepu nie ma takiej informacji.
Paweł Terpiłowski Radca prawny (Od 2019)
Paweł Terpiłowski Kancelaria Radcy Prawnego
Czarnkowska 2 lok. 21, 91-013 Łódź
Proponuję skorzystać z rękojmi za wady. Jeżeli wada wystąpiła w ciągu roku od zakupu, a kupiła Pani buty jako konsument, to zastosowanie znajdzie domniemanie, że buty były już wadliwe w chwili zakupu. Warto więc powołać się na to domniemanie. Ponadto należy opisać, na czym polega wada i że wynikła z przyczyny tkwiącej w towarze w chwili zakupu. Ponadto, to sprzedawca ponosi koszty towaru dostarczanego celem reklamacji.
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry co do zasady koszty odsyłki są po stronie kupującego. W przypadku uznania reklamacji, powinny zostać zwrócone. W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.