reklamacja obuwia zakupionego w sklepie internetowym

Pytanie z dnia 25 marca 2019

Witam!
Zareklamowałam buty, zakupione w sklepie internetowym po 19 miesiącach użytkowania (buty bardzo się rozkleiły w zgięciach), reklamacja oczywiście została rozpatrzona negatywnie, „stwierdzono ze uszkodzenia nie wynikają z wad materiałowo-technologicznych. Obuwie użytkowane przez ok. 19 miesięcy z uszkodzeniami adekwatnymi do długiego okresu użytkowania.” Sprzedawca daje gwarancje 24 miesiące na produkt ale potem pisze ze po 19 miesiącach to normalne ze sie rozkleiły... mam rozumieć ze gwarancja wynosi 24 miesiące pod warunkiem ze nie będziemy używać butów? Czy w tej sytuacji mogę jeszcze coś zrobić, np odwołac się do prawa rękojmi, i w jaki sposób to zrobić? Proszę o pomoc i dziekuję.

Dzień dobry, jeśli otrzymała Pani taką odpowiedź na "reklamację", to można domniemywać, że właśnie dochodziła Pani roszczeń z rękojmi, a nie gwarancji. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 marca 2019 14:16 Zmodyfikowano dnia: 26 marca 2019 14:16 Obejrzało: 374 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam. Należałoby się zaopatrzyć w opinię biegłego, który by potwierdził fakt istnienia wady. Wtedy jest podstawa do składania reklamacji i żądania pokrycia kosztów opinii przez sprzedawcę. Obuwie nie powinno się rozkleić przed upływem okresu gwarancji, o ile było użytkowane w normalnych warunkach. Niektórzy jednak mają np. zwyczaj czyścić obuwie w pralce, a wtedy trudno mówić o normalnym użytkowaniu. Dlatego warto mieć oparcie w opinii eksperta. Można takiego znaleźć na liście biegłych sądowych miejscowego sądu okręgowego. Być może może w tej kwestii pomóc miejscowy oddział Federacji Konsumentów. Opinia może też przekonać sklep do zapłaty bez konieczności wszczynania sprawy sądowej. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 26 marca 2019 22:37 Zmodyfikowano dnia: 26 marca 2019 22:37 Obejrzało: 368 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.