Reklamacja. Odstąpienie od umowy,

Pytanie z dnia 16 lipca 2020

Zakup zegarka Tudor w salonie ........
1. Zakupiony 19 grudzień 2018
2. Złożona reklamacja (kropka na tarczy, porysowane szkło) z tytułu gwarnacji 28 listopad 2019
3. Informacja SMS od ........ z dnia 16 grudzień 2019: Zegarek wysłano do serwisu do ekspertyzy. Do czasu uzyskania opinii serwisu reklamacja nie moze zostać rozpatrzona pozytywnie.
4. 8 styczeń 2020 – wysłałem mailem pismo w którym odstąpiłem od umowy i zażadałem zwrotu pieniedzy– nigdy nie otrzymałem odpowiedzi
5. SMS od ............ z dnia 22 styczeń 2020: reklamacja została rozpatrzona pozytywnie (czyszczenie tarczy). Propozycja odpłatnej wymiany szkła.
6. W styczniu odebrałem też telefon w którym zostałem poinformowany przez pracownika........Galeria Mokotów, że zegarek podczas naprawy uległ uszkodzeniu- koperta. Poinformowano mnie, że koperta wymaga wymiany i zmienią sie numery seryjne zegarka. Powiedziałem, że nie wyrażam na to zgody, choćby z uwagi na trudnosć z odsprzedażą zegarka ze zmienionymi numerami, i zapytałem jakie mam inne opcje. Pracownik poinformował mnie, że nie ma innego wyjścia i dzwoni mnie tylko poinformować. Powiedział też, że w ramach rekompensaty wymienią też szkło na koszt W. Kruk. Powiedziałem, że wysłałem już pismo w którym żądałem zwrotu pieniędzy i na które nie otrzymałem odpowiedzi. Pracownik ponownie powiedział, że nie mam tu opcji wyboru.
7. Pomiędzy styczniem a majem dzwoniłem do salonu Kruk dowiedzieć sie jaki jest status sprawy- najpierw powoływano się na zamknięty serwis Tudor w Szwajcarii, następnie usłyszałem, że w zwiazdu z edidemią zegarek utknął w urzędzie celnym ale już jest gotowy, następnie, że jest epidemia i nic przecież nie działa wiec po co dopytuję.
8. SMS od ....... z dnia 15 maj 2020 – dostaliśmy informacje że zagarek jest gotowy do odeslania do polski. Przyblizony czas dostarczenia go do salonu to 2-3 tygodnie.
9. 18 czerwca 2020 – wysyłam pismo do ...... w którym kolejny raz odstępuję od umowy
10. 24 czerwca 2020 – otrzymuję odpowiedź na ww pismo- odpowiedź odmowna. Powołują się na pandemię.
11. 10 lipca otrzymuje tel ze zegarek jest do obioru. Zegarka nie odebrałem.

W grudniu, styczniu, lutym podczas wielu prób telefonicznych z mojej strony powoływano się na zamknięcie serwisu Tudora w Szwajcarii oraz przekazywano mi informacje, że nic nie wiadomo.
W marcu, kwietniu, maju, czerwcu i lipcu powoływali się na pandemię.
Poza smsami oraz pismem z 24 czerwca 2020 roku nigdy nie otrzymałem odpowiedzi.

Czy sprzedawca dotrzymał ustawowych terminów? czy ma prawo odmawiać odstąpienia od umowy?

Dzień dobry Panu, Z przedstawionego przez Pana stanu faktycznego sprawy wynika zasadność wezwania sprzedawcy do zwrotu zapłaconej ceny w związku z odstąpieniem od umowy. W razie bezskutecznego upływu terminu wyznaczonego do zapłaty, możliwe jest wystąpienie do Sądu. Istnieje również możliwość skierowania sprawy do Rzecznika Praw Konsumentów. Gdyby miał Pan dalsze pytania, chętnie na nie odpowiem. W miarę możliwości proszę o kontakt telefoniczny z Kancelarią.

Odpowiedź nr 1 z dnia 17 lipca 2020 08:28 Zmodyfikowano dnia: 17 lipca 2020 08:28 Obejrzało: 269 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.