Reklamacja. Odstąpienie od umowy,

Pytanie z dnia 16 lipca 2020

Zakup zegarka Tudor w salonie ........
1. Zakupiony 19 grudzień 2018
2. Złożona reklamacja (kropka na tarczy, porysowane szkło) z tytułu gwarnacji 28 listopad 2019
3. Informacja SMS od ........ z dnia 16 grudzień 2019: Zegarek wysłano do serwisu do ekspertyzy. Do czasu uzyskania opinii serwisu reklamacja nie moze zostać rozpatrzona pozytywnie.
4. 8 styczeń 2020 – wysłałem mailem pismo w którym odstąpiłem od umowy i zażadałem zwrotu pieniedzy– nigdy nie otrzymałem odpowiedzi
5. SMS od ............ z dnia 22 styczeń 2020: reklamacja została rozpatrzona pozytywnie (czyszczenie tarczy). Propozycja odpłatnej wymiany szkła.
6. W styczniu odebrałem też telefon w którym zostałem poinformowany przez pracownika........Galeria Mokotów, że zegarek podczas naprawy uległ uszkodzeniu- koperta. Poinformowano mnie, że koperta wymaga wymiany i zmienią sie numery seryjne zegarka. Powiedziałem, że nie wyrażam na to zgody, choćby z uwagi na trudnosć z odsprzedażą zegarka ze zmienionymi numerami, i zapytałem jakie mam inne opcje. Pracownik poinformował mnie, że nie ma innego wyjścia i dzwoni mnie tylko poinformować. Powiedział też, że w ramach rekompensaty wymienią też szkło na koszt W. Kruk. Powiedziałem, że wysłałem już pismo w którym żądałem zwrotu pieniędzy i na które nie otrzymałem odpowiedzi. Pracownik ponownie powiedział, że nie mam tu opcji wyboru.
7. Pomiędzy styczniem a majem dzwoniłem do salonu Kruk dowiedzieć sie jaki jest status sprawy- najpierw powoływano się na zamknięty serwis Tudor w Szwajcarii, następnie usłyszałem, że w zwiazdu z edidemią zegarek utknął w urzędzie celnym ale już jest gotowy, następnie, że jest epidemia i nic przecież nie działa wiec po co dopytuję.
8. SMS od ....... z dnia 15 maj 2020 – dostaliśmy informacje że zagarek jest gotowy do odeslania do polski. Przyblizony czas dostarczenia go do salonu to 2-3 tygodnie.
9. 18 czerwca 2020 – wysyłam pismo do ...... w którym kolejny raz odstępuję od umowy
10. 24 czerwca 2020 – otrzymuję odpowiedź na ww pismo- odpowiedź odmowna. Powołują się na pandemię.
11. 10 lipca otrzymuje tel ze zegarek jest do obioru. Zegarka nie odebrałem.

W grudniu, styczniu, lutym podczas wielu prób telefonicznych z mojej strony powoływano się na zamknięcie serwisu Tudora w Szwajcarii oraz przekazywano mi informacje, że nic nie wiadomo.
W marcu, kwietniu, maju, czerwcu i lipcu powoływali się na pandemię.
Poza smsami oraz pismem z 24 czerwca 2020 roku nigdy nie otrzymałem odpowiedzi.

Czy sprzedawca dotrzymał ustawowych terminów? czy ma prawo odmawiać odstąpienia od umowy?

Dzień dobry Panu, Z przedstawionego przez Pana stanu faktycznego sprawy wynika zasadność wezwania sprzedawcy do zwrotu zapłaconej ceny w związku z odstąpieniem od umowy. W razie bezskutecznego upływu terminu wyznaczonego do zapłaty, możliwe jest wystąpienie do Sądu. Istnieje również możliwość skierowania sprawy do Rzecznika Praw Konsumentów. Gdyby miał Pan dalsze pytania, chętnie na nie odpowiem. W miarę możliwości proszę o kontakt telefoniczny z Kancelarią.

Odpowiedź nr 1 z dnia 17 lipca 2020 08:28 Zmodyfikowano dnia: 17 lipca 2020 08:28 Obejrzało: 306 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem