Reklamacja pobranych środków z konta.
Pytanie z dnia 21 kwietnia 2022
Witam. Niespełna rok temu zapłaciłem rachunek 2000 zł kartą w restauracji za imprezę rodzinną. Po tygodniu otrzymałem zwrot kwoty tyt. nierozliczonej transakcji. Skontaktowałem się z restauracją (nawet nie zorientowali się) i przelałem im uczciwie kwotę na drugie (inne) konto. Sprawa zakończona. Dwa dni temu bank Pekao bez mojej wiedzy i zgody powtórnie obciążył mój rachunek tą samą kwotą przelewając środki na rachunek restauracji. Złożyłem reklamację - odmownie. Nie widzą tu swojej winy. Co robić?? Przecież to niesłychane bezprawie!
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, wystąpić do restauracji o zwrot nienależnego świadczenia. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry, restauracja jest bezpodstawnie wzbogacona - należy uzgodnić zwrot pieniędzy przelanych powtórnie. Pozdrawiam, adwokat Alicja Kociemba.
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. W tej sytuacji może Pan albo wnieść pozew o zwrot rzeczonej kwoty przeciwko bankowi, albo wezwać do zapłaty rzeczoną restaurację (a następnie złożyć pozew o zwrot kwoty z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia). W stosunku do banku przed wniesieniem pozwu można także wnieść jeszcze jedno odwołanie, tym razem do bankowego Rzecznika Klienta, wnieść skargę do Rzecznika Konsumentów albo wnieść o wszczęcie poreklamacyjnego postępowania interwencyjnego do Rzecznika Finansowego. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.