Reklamacja przez przedsiębiorcę
Pytanie z dnia 11 października 2019
Prowadzę działalność gospodarczą i zamówiłam papier firmowy (500 kartek). Zamówienie złożyłam w tej samej firmie, w której kupowałam poprzednio. Zamówienie powieliłam. Tym razem papier ma kolor żółtawy, zamiast białego. Różnicę w kolorze widać gołym okiem. Dodatkowo na niektórych kartkach papieru widać zagniecenia. Przy reklamacji sklep zobligował się wymienić zagniecione kartki, lecz stwierdził, że kolor jest w normie i nie będą oddawać pieniędzy lub go wymieniać. Czy istnieją przepisy, które określają kolor papieru do druku i czy mam szansę odzyskać pieniądze, ponieważ żółty papier nie jest najlepszą wizytówką firmy. Chciałabym rozwiązać ten problem i upewnić się jak na przyszłość zapobiec takiej sytuacji.
Pozdrawiam,
Zuzanna
Michał Burtowy Adwokat (Od 2015)
Michał Burtowy - Kancelaria Adwokacka
Dąbrowskiego 77A, 60-529 Poznań
Dzień dobry, przepisy które tu będą wchodzić w grę dotyczą po prostu umowy sprzedaży i ogólnie wykonania zobowiązań. Jeśli ma Pani potwierdzenie zamówienia a towar różni się istotnie od zamówionego to można odstąpić od umowy jeśli firma odmawia wymiany. Chce Pani podesłać dokument? W razie potrzeby proszę o kontakt tel: 694 903 756, lub mail: michal@burtowy.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Marcin Lasota Radca prawny (Od 2016)
Siwek, Szmit & Lasota Kancelaria Radców Prawnych
IX Wieków Kielc 16 lok. 2, 25-516 Kielce
Dzień dobry. Żadne przepisy nie regulują koloru papieru. Natomiast przepisy regulują, że wykonanie ma być zgodne z zamówieniem. Jeżeli kolor jest inny niż poprzedni to nie zostało wykonane zobowiązanie i powinni wymienić.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.