Reklamacja sprzętu agd.

Pytanie z dnia 31 marca 2021

Witam , mam pytanie odnośnie reklamacji sprzętu AGD . Zakupiłam ekspres do kawy, który po 5 miesiącach popsuł się . Znalazłam serwis zawiozłam ekspres do naprawy , gdzie go naprawiono na gwarancji. Minęło 9 mcy i wystąpiła ta sama usterka ponownie ( młynek ekspresu wysiadł ) , tym razem zgłosiłam reklamacje w sklepie gdzie zakupiłam towar i z tytułu rekojmi chciałam zwrotu gotówki , gdyż poraz drugi w ekspresie popsuła się ta sama cześć , sklep odmówił zwrotu gotówki , zaproponował naprawę , na co się nie zgodziłam . Nie chce sprzętu który w przeciągu 14 mcy popsuła się ta sama cześć . Czy sklep może odmówić mi zwrotu gotówki ? Zależy mi na wymianie sprzętu na inne model i innego producenta. Sugerowałam ze nie chce nawet pieniędzy tylko wymianę towaru i ewentualna dopłatę z mojej strony do nowego ekspresu.

Dzień dobry, przy pierwszej usterce skorzystała Pani z uprawnień wynikających z gwarancji, natomiast przy ponownej usterce skorzystała Pani z uprawnień przysługujących z rękojmi wobec sprzedającego. Tym samym skorzystała Pani z uprawnień dwóch instytucji (gwarancji i rękojmi) niezależnych od siebie. Zatem w drugim przypadku powstałej usterki sprzedawca może uznać odstąpienie od umowy sprzedaży (sugeruje o tym żądanie zwrotu gotówki) za nieskuteczne jeśli wada nie jest istotna, a jeśli jest istotna to sprzedawca może skorzystać z możliwości wymiany rzeczy wadliwej na nową lub wadę usunąć (naprawa rzeczy). Natomiast może Pani żądać od sprzedawcy zamiast naprawy (usunięcia wady) wymiany rzeczy na wolną od wad, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową sprzedaży w wybrany przez Pani sposób jest niemożliwy bądź wymaga nadmiernych kosztów po stronie sprzedawcy. Zapraszam do współpracy. Z uszanowaniem, Michał Muchowicz Radca prawny (m.muchowicz@ksiazkiewicz-muchowicz.pl; tel.: 793 66 77 75)

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 kwietnia 2021 00:01 Zmodyfikowano dnia: 2 kwietnia 2021 00:01 Obejrzało: 651 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.