Reklamacja sprzętu zakupionego na firmę.
Pytanie z dnia 07 lutego 2020
W lipcu 2018 roku gdy założyłam jednoosobowa d.g. zakupiłam na firmę sprzęt na który udzielono 12 msc gwarancji. Po 18 miesiącach bardzo sporadycznego użytkowania sprzęt sie popsuł. Odesłałam z protokołem reklamacyjnym do sprzedawcy i uzyskałam odpowiedz, ze sprzętu nie opłaca sie naprawiać i mam kupic nowy. Czy moge jako przedsiębiorca powołać sie na prawo do rekojmi? Jak mam udowodnić ze wina leży w wadliwym sprzęcie a nie sposobie użytkowania?
Michał Burtowy Adwokat (Od 2015)
Michał Burtowy - Kancelaria Adwokacka
Dąbrowskiego 77A, 60-529 Poznań
Właśnie powołała się Pani na prawo do rękojmi - wysyłając do sprzedawcy rzecz i informując go o wadach. Jeśli sprzedawca nie wymienił ani nie naprawił rzeczy, a wady są istotne, można od umowy odstąpić, albo żądać obniżenia ceny (w praktyce - zapłaty różnicy). Jednak w praktyce zapewne niezbędna będzie opinia biegłego, co było przyczyną awarii. W razie potrzeby uprzejmie proszę o kontakt tel (694 903 756) lub mail (michal@burtowy.pl).
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Muchowicz Radca prawny (Od 2015)
MUCHOWICZ Radcy Prawni i Adwokaci
3 Maja 47/9, 61-728 Poznań
Witam, w tej sytuacji najlepiej zlecić sporządzenie ekspertyzy technicznej przez rzeczoznawcę, a następnie rozważyć odstąpienie od umowy sprzedaży. Po opracowaniu opinii należy ustalić strategię działania próbując rozwiązać sprawę polubownie. Zapraszam do współpracy. Z uszanowaniem, Michał Muchowicz Radca prawny
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.