Reklamacja sprzętu zakupionego na firmę.

Pytanie z dnia 07 lutego 2020

W lipcu 2018 roku gdy założyłam jednoosobowa d.g. zakupiłam na firmę sprzęt na który udzielono 12 msc gwarancji. Po 18 miesiącach bardzo sporadycznego użytkowania sprzęt sie popsuł. Odesłałam z protokołem reklamacyjnym do sprzedawcy i uzyskałam odpowiedz, ze sprzętu nie opłaca sie naprawiać i mam kupic nowy. Czy moge jako przedsiębiorca powołać sie na prawo do rekojmi? Jak mam udowodnić ze wina leży w wadliwym sprzęcie a nie sposobie użytkowania?

Właśnie powołała się Pani na prawo do rękojmi - wysyłając do sprzedawcy rzecz i informując go o wadach. Jeśli sprzedawca nie wymienił ani nie naprawił rzeczy, a wady są istotne, można od umowy odstąpić, albo żądać obniżenia ceny (w praktyce - zapłaty różnicy). Jednak w praktyce zapewne niezbędna będzie opinia biegłego, co było przyczyną awarii. W razie potrzeby uprzejmie proszę o kontakt tel (694 903 756) lub mail (michal@burtowy.pl).

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 lutego 2020 20:18 Zmodyfikowano dnia: 8 lutego 2020 20:18 Obejrzało: 406 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam, w tej sytuacji najlepiej zlecić sporządzenie ekspertyzy technicznej przez rzeczoznawcę, a następnie rozważyć odstąpienie od umowy sprzedaży. Po opracowaniu opinii należy ustalić strategię działania próbując rozwiązać sprawę polubownie. Zapraszam do współpracy. Z uszanowaniem, Michał Muchowicz Radca prawny

Odpowiedź nr 2 z dnia 9 lutego 2020 01:16 Zmodyfikowano dnia: 9 lutego 2020 01:16 Obejrzało: 404 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.