Reklamacja usługi a pokrycie kosztów transportu.
Pytanie z dnia 15 października 2019
Witam
Mój problem polega na tym ,ze zamówiłam świecący neon z nazwa mojej restauracji od firmy która znalazłam na instagramie. komunikowaliśmy się poprzez e-mail. Wysłałam początkowo e-mail z zapytaniem o bezpłatna wycenę ,a później zaczęliśmy korespondować ustalając szczegóły takie jak kolor ,rozmiar itd Firma wysłała mi projekt napisu ,który mi się spodobał i ustaliliśmy ,ze tak to będzie wyglądać . Potem byłam pospieszana mailowo z zapłata ,kierownik firmy napisal mi email w ktorym staierdzil ze faktura się przeterminowuje i oni czekają z realizacja i prosi o zapłatę (nigdy na tym etapie nie było rozmowy o fakturze ) nie czułam się zobowiązana do czegokolwiek po naszych emailach o wycenie ,ale ze zależało mi na tym neonie przeprosiłam za opóźnienie i dokonałam wpłaty na konto firmy było to 2460zl dokonując przelewu w tytule miałam wpisać treść napisu na ledonie .Napisalam do firmy jeszcze jednego emaila podsumowując wszystko w związku z wyglądem mojego ledonu .Tutaj zaczyna się problem ledon przyszedł z błędem w pisowni .Napisalam e-mail do firmy ,która przeprosiła za błąd i poprosiła o odesłanie ledonu do poprawki . Pragnę zaznaczyć ze mieszkam w UK i koszt wysyłki to ok 300-350zl w jedna stronę .Napisalam do firmy zapytanie ,ze rozumie ,ze oni pokrywają koszty wysyłki ,na co dostałam odpowiedz ,ze to moja wina bo zatwierdziła projekt jaki mi wysłali i koszty przesyłki pokrywam w dwie strony ja . W naszych emailach słowo z ledonu powtarzałam ok 5-6 razy ,na przelewie w tytule tez jest ono napisane poprawnie . W pierwszym e-mail przyznali się do winy i przeprosili ,ale kiedy usłyszeli o kosztach wysyłki zmienili zdanie i wina została przerzucona na mnie . Zatwierdzajac ten projekt skupiłam się na wyglądzie ,a nie pisowni. Bardzo proszę o radę co mogę zrobić w zaistniałej sytuacji .Jesli będzie taka potrzeba mogę przesłać cała nasza konwersacje mailowa
Dziękuje
Pozdrawiam
Janusz Ryszka Radca prawny (Od 2015)
Janusz Ryszka Kancelaria Radcy Prawnego
Szlak 65/1009, 31-153 Kraków
Szanowna Pani, czy mógłbym prosić o przesłanie korespondencji, o której Pani wspomniała? W zaistniałej sytuacji kluczowe jest faktycznie ustalenie tego, po której stronie leży wina za powstanie błędu w dziele, a jest to możliwe jedynie po dokładnym przeanalizowaniu treści zamówienia i akceptacji dzieła. Z poważaniem, Janusz Ryszka radca prawny
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.