Reklamacja usługi naprawy auta
Pytanie z dnia 06 października 2019
Oddałem samochód do naprawy po tym jak jechałem i samochod poprostu zgasł. Mechanik stwierdził, że pękł wałek rozrządu co za tym idzie również głowica była do planowania, zawory i inne elementy gdzie łączny koszt naprawy wyniósł ok 4500 zł. Części były od mechanika gdyż ma również sklep z częściami na wszystko zarządałem faktury co z początku stanowiło problem ale jednak takową otrzymałem. Samochód odebrałem w maju 2019 roku i po przejechaniu ok 4 tys kilometrów, dokładnie 5 miesięcy po odbiorze samochodu wystąpił identyczny problem, samochód zgasł podczas jazdy. Podejrzewam, że znów stało się to samo. I moje pytanie brzmi : Jakie i czy wogóle mam prawa do reklamacji od mechanika i czy mogę rządać od niego ponownej naprawy na jego koszt bądź czy mogę naprawić auto w innym warsztacie i zarządzać od niego opłacenia faktury. Dodam, że nie spisywalem żadnej umowy, jedyny dokument który posiadam to faktura na części i wykonana naprawę.
Janusz Sawicki Adwokat (Od 1985)
Sawicki&Sawicki Adwokaci i Radcy Prawni SP
Jana Kasprowicza 20/3, 31-523 Kraków
Sz.Panie W ramach rękojmi może Pan zażądać od mechanika ponownej naprawy na jego koszt jeżeli okaże się, iż wystąpiła wada części, których wymiany dokonał. Jeżeli odmówi powinien Pan od umowy odstąpić i zażądać zwrotu poniesionych kosztów części oraz naprawy a naprawę zlecić innemu warsztatowi. Jeżeli mechanik i w tym wypadku odmówi zapłaty - pozostaje droga sądowa. Radziłbym skorzystać z pomocy profesjonalisty ( adwokata,radcy prawnego ) z uwagi na skomplikowany charakter sporu i w celu uniknięcia błędu w formułowaniu swoich roszczeń oraz podstawy prawnej ich dochodzenia. Jeżeli nie ma Pan takowego - służę pomocą. z poważaniem : adw Janusz Sawicki
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.