Reklamacja wykonanej usługi wymiany drzwi.
Pytanie z dnia 04 lipca 2021
Wykonywałem usługi remontowe na budynku mieszkalnym, łącznie z wymianą drzwi,ktore kosztowały 1100zł plus 500zl za demontaż i montaż. Po 8 miesiącach klient stwierdził, że drzwi są żle zamontowane i kupuje nowe.Tylko, że nie chce oddać tych, które ja montowałem, twierdząc, że drożej zapłaci za demontaż i montaż niż ja wziąłem. Czy ma prawo zatrzymać drzwi. Nadmienię, że ma końcówkę moich pieniędzy więc powinien potrącić 1600zl, oddać drzwi i resztę pieniędzy ok 600 zł, które jeszcze mi winien.
Jeśli właściciel domu zakupił od Pana drzwi z montażem, to są jego własnością i może rozporządzać nimi według uznania. Nadal powinien oddać Panu niezapłacone za pracę wynagrodzenie.
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz Zabiełło Radca prawny
Tomasz Zabiełlo Kancelaria Radcowska Sp.k.
Al.Niepodległości 235/237/71, 02-009 Warszawa
Drzwi stanowią część składową nieruchomości, a więc z chwilą zamontowania przeszły na własność jej właściciela. Czy zamawiający w jakiś sposób uzasadnił swoje twierdzenie? Czy między Wami była podpisana umowa? Czy wystąpił o obniżenie wysokości wynagrodzenia z powodu wady fizycznej? Czy może postanowił wymienić sobie drzwi, bo te mu się już nie podobają?
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.