reklamacja z powodu uszkodzenia
Pytanie z dnia 18 kwietnia 2019
Dzień dobry
Mamy problem z klientem, sprzedaliśmy fabrycznie nowy telewizor innej firmie, sprzęt został wysłany przewoźnikiem DPD, klient sprzęt odebrał.
Po dwóch tygodniach klient rozpakował i zamontował TV na uchwycie ściennym i przesłał nam zdjęcie TV z uszkodzoną matrycą
i poprzez email złożył reklamację z powodu uszkodzenia
mechanicznego. Zażądał zwrotu ceny i oświadczył, że dopiero jak dostanie zapłaconą kwotę to zwróci nam TV:
"Dzień dobry,
zgodnie z Pana sugestią poprosiliśmy LG o ekspertyzę, z której jednoznacznie wynika, że powstało uszkodzenie mechaniczne, którego nie obejmuje gwarancja.
W załączeniu przesyłam maila od LG. Uszkodzenie mechaniczne nie powstało z naszej winy.
W związku z powyższym proszę o zwrot pieniędzy a ja w zamian odeślę uszkodzony telewizor.
Jeżeli nasza prośba nie zostanie przez Pana spełniona będziemy zmuszeni wejść na drogę prawną."
Odpowiedziałem mailowo, przyjmując, że uszkodzenie powstało w czasie transportu,a nie że klient je spowodował, np. w trakcie rozpakowania, czy montażu:
"Dzień dobry
Bardzo mi przykro z powodu zaistniałej sytuacji.
W przypadku reklamacji dotyczących uszkodzenia mechanicznego sprzętu podczas transportu do rozpatrzenia reklamacji przez przewoźnika
niezbędny jest protokół szkody sporządzony jeszcze w obecności kuriera firmy DPD podczas odbioru telewizora u Państwa
dodatkowo poproszę o zdjęcia kartonu telewizora - w szczególności - przód i tył oraz cztery narożniki kartonu oraz skan podpisanego przez Państwa listu przewozowego DPD.
dziękuję i pozdrawiam
Dawid Kozak"
nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, więc po paru dniach wysłałem kolejny email, na który
firma również nie odpisała:
Dzień dobry
Nadal nie dosłali mi Państwo dokumentacji o którą prosiłem w dn. 2/04/2019
W związku z tym informuję, że w celu uzyskania odszkodowania muszą
Państwo sami złożyć reklamację w firmie DPD.
Podkreślam, że w sytuacji uszkodzenia mechanicznego telewizora powstałego w transporcie jest to jedyna możliwość
uzyskania przez Państwa firmę odszkodowania, ponieważ my nie ponosimy odpowiedzialności
za uszkodzenia powstałe po wydaniu sprzętu kurierowi DPD.
pozdrawiam
Dawid Kozak"
a przed upływem 14 dni od złożenia reklamacji pismo kurierem do siedziby firmy. Pismo w załączeniu.
W międzyczasie my otrzymaliśmy od kancelarii pismo o odstąpieniu od umowy z rękojmii.
Uprzejmie proszę o informację, w jakiej sytuacji jesteśmy, czy jest sens walczyć narażając się na koszty?
Cena TV jest niska 1099pln, ale nie ma powodów, żebyśmy ponosili niepotrzebne koszty.
Dodam, że przed wysyłką w dn. 19/03/2019 TV wyciągneliśmy z kartonu i zrobiłem zdjęcia wyłączonego ekranu - 5 szt.,
ale do tej pory nie informowałem o tym klienta.
pozdrawiam
Dawid
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, jeśli sytuacja wynika tak, jak opisano powyżej, to oczywiście jest szansa powalczyć, ale bez zapoznania się z całą Państwa korespondencją i pismem kupującego, zawierającym oświadczenie o odstąpieniu od umowy, nie sposób tego potwierdzić. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.