reklamacja z tytułu rekojmi

Pytanie z dnia 06 marca 2019

Chciałabym dowiedzieć się jak wygląda sytuacją w przypadku reklamacji produktu w oparciu o przepisy rękojmi, a nie gwarancji - w sytuacji gdy sklep jest sieciówką i salon w którym kupiłam towar nie posiada właściciela. Pracownik sklepu poinformował mnie, że firma produkująca buty jest spółką akcyjną i siedzibę posiada w Nowym Targu, tam też obuwie produkują. Ponadto sprzedawczyni zaznaczyła, że towar wyślą do siedziby. Czy tej sytuacji nie mam wyboru aby składać reklamację u sprzedawcy, a nie producenta? Przecież rękojmia charakteryzuje się tym, że właśnie reklamację składa się w sklepie który sprzedał wadliwy towar, a nie u producenta czyli gwaranta. Bardzo proszę o wyjaśnienie. Dziękuję

Dzień dobry, uprawnienia z rękojmi wykonuje się względem sprzedawcy, tj. podmiotu, od którego nabyła Pani przedmiot. Więc pytanie - co to znaczy, że towar nie posiada właściciela? Ktoś go Pani sprzedal. Jest to osoba (podmiot) wpisany np. na paragonie fiskalnym. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 marca 2019 11:48 Zmodyfikowano dnia: 7 marca 2019 11:48 Obejrzało: 367 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzien dobry, Oczywiscie, ze skąłda Pan reklamacje w sklepie u sprzedawcy. Moga sobie wysyłac do producenta, ale i tak powinni w ciagu 14 dni odpowiedzieć

Odpowiedź nr 2 z dnia 7 marca 2019 12:12 Zmodyfikowano dnia: 7 marca 2019 12:12 Obejrzało: 367 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.