reklamacja z tytułu rekojmi
Pytanie z dnia 06 marca 2019
Chciałabym dowiedzieć się jak wygląda sytuacją w przypadku reklamacji produktu w oparciu o przepisy rękojmi, a nie gwarancji - w sytuacji gdy sklep jest sieciówką i salon w którym kupiłam towar nie posiada właściciela. Pracownik sklepu poinformował mnie, że firma produkująca buty jest spółką akcyjną i siedzibę posiada w Nowym Targu, tam też obuwie produkują. Ponadto sprzedawczyni zaznaczyła, że towar wyślą do siedziby. Czy tej sytuacji nie mam wyboru aby składać reklamację u sprzedawcy, a nie producenta? Przecież rękojmia charakteryzuje się tym, że właśnie reklamację składa się w sklepie który sprzedał wadliwy towar, a nie u producenta czyli gwaranta. Bardzo proszę o wyjaśnienie. Dziękuję
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, uprawnienia z rękojmi wykonuje się względem sprzedawcy, tj. podmiotu, od którego nabyła Pani przedmiot. Więc pytanie - co to znaczy, że towar nie posiada właściciela? Ktoś go Pani sprzedal. Jest to osoba (podmiot) wpisany np. na paragonie fiskalnym. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
Bartosz Kowalak Radca prawny (Od 2006)
Kowalak Jędrzejewska i Partnerzy Kancelaria Prawna
Mickiewicza 18a/3, 60-834 Poznań
Dzien dobry, Oczywiscie, ze skąłda Pan reklamacje w sklepie u sprzedawcy. Moga sobie wysyłac do producenta, ale i tak powinni w ciagu 14 dni odpowiedzieć
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.