Reklamacja zakupionych paneli.

Pytanie z dnia 09 września 2020

Kupiłam panele podłogowe firmy ..........
Sklep, w którym kupiłam już nie istnieje (właściciel ciężko chory). Panele zamontowane w październiku 2019 r. Zgłosiłam reklamację do Importera z tytułu gwarancji 14.08 20 r. i wysłałam kilkanaście zdjęć wady - rozpięcia zamków paneli. 21.08.20 r. odwiedził mnie przedstawiciel Importera i zrobił swoje fotki.
Importer odpowiedział na reklamację po 19 dniach twierdząc, że producent reklamację odrzucił.
Na stronie producenta w zakładce Gwarancja jest informacja, że odpowiadają na reklamacje w ciągu 14 dni (info w języku angielskim). W starej karcie gwarancyjnej (w polskim) jaką udało mi się znaleść w necie nie ma mowy o terminie na odpowiedź więc obowiązuje art. 580 par. 2 KC. Co mogę zrobić dalej?
Stoją na stanowisku, że to zły montaż, a ja kupiłam podłogi z usługą w firmie, która 25 lat zajmowała się sprzedażą i montażem podłóg. Nie mam możliwości działać z rękojmi. Jak skorzystać z Gwarancji i czy ta na niemieckiej stronie firmy .........obowiązuje w Polsce? Czy właściwie zareklamowałam u Importera?
Pozdrawiam
Beata

Witam. W mojej ocenie swe roszczenia z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej winna Pani kierować do sprzedawcy. Co z tego, że firma już nie istnieje. Skoro napisała Pani, że właściciel firmy ciężko chory, znaczy się, że firma była jednoosobowa. Zatem winna Pani kierować swe żądania do niego. On odpowiada całym swoim majątkiem za sprawy związane z prowadzoną firmą. Nie ma znaczenia, że zamknął DG. Gdyby tak było, to ja od razu zakładam firmę, sprzedaję wadliwe towary, a potem od razu ją zamykam i to w takim czasie, by pierwsza reklamacja została zgłoszona po zamknięciu DG. Gdyby to było tak proste, to wiele osób by tak robiło. A taka nie jest. Odpowiedzialność za DG ciągnie się także po jej zamknięciu. Proszę zrobić tak, jak napisałem, bo z rękojmi ma Pani większą ochronę, niż z gwarancji

Odpowiedź nr 1 z dnia 9 września 2020 22:31 Zmodyfikowano dnia: 9 września 2020 22:31 Obejrzało: 333 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.