Reklamacja zakupów przez internet.
Pytanie z dnia 08 grudnia 2020
Witam, zamówiłam w sklepie internetowym łóżko z materacem. Sprzedający zadeklarował, że w przeciągu 21 dni roboczych go dostarczy. Z racji tego że mieszkam za granicą było to dla mnie istotne gdyż towar chciałam odebrać będąc na urlopie. Niestety sprzedawca nie zdążył wysłać produktu w podanym wcześniej terminie, dlatego też nie było mnie przy odbiorze przesyłki. Przesyłkę odebrali moi rodzice. Po rozładunku zapytali kuriera czy to już wszystko, a on odpowiedział że TAK. Po dwóch miesiącach przyjechałam do Polski i okazało się że nie ma materaca. Napisałam do sprzedajacego że nie wysłał mi materaca, a ja zapłaciłam za wszystko. Na co otrzymałam wiadomość że zakup był dokonany dwa miesiące temu, a reklamację można zgłosić do tygodnia. I gdybym im napisała po tygodniu to materac by wysłali a tak to reklamacja odrzucona. Napisałam im, że muszą mieć informacje na magazynie że towar nie został wydany, i że ja zapłaciłam i chce odzyskać towar za który zapłaciłam. Na to otrzymałam odpowiedź, że zweryfikują sprawę...i cisza...nic więcej nie odpisali. Czy mam jakąś szansę na odzyskanie materaca?
Michał Trykoszko Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Michał Trykoszko
M. Skłodowskiej-Curie 12 / 1A, 15-097 Białystok
Dowodowo ciężko będzie wykazać, że przez prawie dwa miesiące nie zorientowała się Pani, że nie ma głównego składnika zamówienia jakim był materac. Jeśli polubownie sprzedawca nie wyda materaca, nie liczyłbym na skuteczność roszczenia na drodze sądowej.
Podziękowałeś prawnikowi
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Witam, Tak, ma Pani szanse, sklep wykazał się rażącym lekceważeniem podstawowych praw przysługujących konsumentom, przede wszystkim jeżeli Pani zapłaciła to może domagać się wykonania umowy, poza tym jeśli sprzedawca nie pouczył Pani o prawie odstąpienia od umowy to prawo to Pani przysługuje nadal...ponadto warto sprawę zgłosić do UOKiK jako organu nadzorującego rynek, gdyż mogło być wielu takich klientów jak Pani, a którzy zostali poszkodowani przez nierzetelnego sprzedawcę on-line
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.