Reklamacja zakupów przez internet.

Pytanie z dnia 08 grudnia 2020

Witam, zamówiłam w sklepie internetowym łóżko z materacem. Sprzedający zadeklarował, że w przeciągu 21 dni roboczych go dostarczy. Z racji tego że mieszkam za granicą było to dla mnie istotne gdyż towar chciałam odebrać będąc na urlopie. Niestety sprzedawca nie zdążył wysłać produktu w podanym wcześniej terminie, dlatego też nie było mnie przy odbiorze przesyłki. Przesyłkę odebrali moi rodzice. Po rozładunku zapytali kuriera czy to już wszystko, a on odpowiedział że TAK. Po dwóch miesiącach przyjechałam do Polski i okazało się że nie ma materaca. Napisałam do sprzedajacego że nie wysłał mi materaca, a ja zapłaciłam za wszystko. Na co otrzymałam wiadomość że zakup był dokonany dwa miesiące temu, a reklamację można zgłosić do tygodnia. I gdybym im napisała po tygodniu to materac by wysłali a tak to reklamacja odrzucona. Napisałam im, że muszą mieć informacje na magazynie że towar nie został wydany, i że ja zapłaciłam i chce odzyskać towar za który zapłaciłam. Na to otrzymałam odpowiedź, że zweryfikują sprawę...i cisza...nic więcej nie odpisali. Czy mam jakąś szansę na odzyskanie materaca?

Dowodowo ciężko będzie wykazać, że przez prawie dwa miesiące nie zorientowała się Pani, że nie ma głównego składnika zamówienia jakim był materac. Jeśli polubownie sprzedawca nie wyda materaca, nie liczyłbym na skuteczność roszczenia na drodze sądowej.

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 grudnia 2020 21:14 Zmodyfikowano dnia: 8 grudnia 2020 21:14 Obejrzało: 286 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam, Tak, ma Pani szanse, sklep wykazał się rażącym lekceważeniem podstawowych praw przysługujących konsumentom, przede wszystkim jeżeli Pani zapłaciła to może domagać się wykonania umowy, poza tym jeśli sprzedawca nie pouczył Pani o prawie odstąpienia od umowy to prawo to Pani przysługuje nadal...ponadto warto sprawę zgłosić do UOKiK jako organu nadzorującego rynek, gdyż mogło być wielu takich klientów jak Pani, a którzy zostali poszkodowani przez nierzetelnego sprzedawcę on-line

Odpowiedź nr 2 z dnia 8 grudnia 2020 22:20 Zmodyfikowano dnia: 8 grudnia 2020 22:20 Obejrzało: 286 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.