Reklamacja zakupów przez sklep internetowy.
Pytanie z dnia 26 marca 2020
Witam. Prowadzę niewielki sklep z artykułami dziecięcymi i sprzedaje również przez internet.
Mam dwa problemy z klientami:
1. Klient kupił przez internet butelkę do mleka dla dziecka , po czym zwrócił. Niestety zwracając źle ją spakował i opakowanie butelki przyszło roztargane.
Na sklepie nie wystawie takiej butelki gdyż wygląda bardzo nieestetycznie. Czy mogę pomniejszyć kwotę zwrotu i ewentualnie o ile, skoro nie da się zakupić samego opakowania aby je wymienić. Po za tym butelka jest produktem spożywczym.
2. Klientka zakupiła w kurtkę i po pewnym czasie ( w listopadzie) zgłosiła że zepsuł się guzik. Napisaliśmy aby wysłała w celu naprawy. Niestety klientka nadal jej używała. Po około dwóch miesiącach zgłosiła że zepsuł się również zasuwak. Mimo to dalej jej używała. Sezon zimowy się skończył więc postanowila ją odesłać. Czy nie jest to Celowe i świadome niszczenie mimo iż stwierdziła wadę kilka miesięcy wcześniej?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Dzień dobry co do zasady opakowanie nie może powodować zmniejszenia wartości zwrotu. Konsument co do zasady ma rok od wykrycia wady na odesłanie towaru. W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Bukowski Adwokat (Od 2015)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Michał Bukowski
Al. IX Wieków Kielc 6/34, 25 - 516 Kielce
jeżeli ma Pani korespondencje, jako dowód to proszę z tym nic nie robić i się nie przejmować, to jest przypuszczalnie próba wyłudzenia z poważaniem Adwokat Michał Bukowski
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.