reklamacja,gwarancja,uszkodzony sprzęt
Pytanie z dnia 03 lipca 2019
W zakupionym 1,5 roku temu telewizorze pojawiła się usterka (białe plamy na jasnym obrazie). Zakupu dokonałem przez internet. Warunkiem rozpatrzenia zgłoszenia usterki było odesłanie sprzętu do sklepu. Kurier na koszt sklepu, przesyłka ubezpieczona na kwotę ceny zakupu. Sklep przesyłkę odebrał po czym okazało się po rozpakowaniu,że matryca jest pęknięta. Sklep zwrócił się do przewoźnika (Fedex) o uznanie szkody powstałej w transporcie. Fedex odmówił. Efekt - tv do wyrzucenia. Tv był zapakowany w folię bąbelkową, obłożony styropianem z każdej strony i w kartonie. Jedyne zdjęcie jakie posiadam to zdjęcie które zrobiłem przy okazji zgłaszania tej usterki do sklepu. Czyli jakies 2 tyg. przed przybyciem kuriera po sprzęt. Mam jakąś inną sensowną opcję niż zakup nowego Tv ? Dziękuję z góry za poradę.
Tomasz Zabiełło Radca prawny
Tomasz Zabiełlo Kancelaria Radcowska Sp.k.
Al.Niepodległości 235/237/71, 02-009 Warszawa
Zażądać od sprzedawcy wymiany tv na nowy lub zwrotu pieniędzy. W razie postępowania sądowego wyjaśniona zostanie rola firmy kurierskiej. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Krzysztof Nawrocki Adwokat (Od 2008)
Krzysztof Nawrocki, adwokat - Kancelaria Adwokacka
Prochownia 12 lokal 4, 64-100 Leszno
Jedynym rozwiązaniem jest pociągnięcie do odpowiedzialności kuriera. Bo zapewne stało się to przy transporcie. Proszę uzyskać wszelką dokumentację od sklepu internetowego, który odebrał przesyłkę od FEDEX. Zapewne zrobili zdjęcia, względnie - mają opakowanie, w którym ów TV im Pan dostarczył poprzez kuriera. Musi pan udowodnić, że zabezpieczył pan sprzęt należycie. Wtedy powinni pokryć szkodę z ubezpieczenia przesyłki, bo przecież po to właśnie takie ubezpieczenie jest, prawda
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.