Rękojmia.

Pytanie z dnia 16 czerwca 2020

Witam, chcę wnieść jako konsument sprawę do sądu o zwrot zapłaconej kwoty za wadliwą rzecz, którą kupiłem, powołując się na rękojmię za wady rzeczy. Dopiero teraz dostałem z Policji informacje o danych sprzedawcy, bo sprzedawca ich nie podał. 2 lata od kupna minęło pod koniec maja br.
1. Czy okres 2 lat do wniesienia powództwa do sądu z tytułu rękojmi ulega przedłużeniu o czas zawieszenia terminów sądowych od 31 marca do 22 maja z powodu wprowadzenia stanu epidemii?
2. Czy mogę dochodzić również zwrotu nakładów na zamontowanie i demontaż wadliwej rzeczy według przeciętnych rynkowych kosztów takich czynności bez przedstawienia w sądzie rachunku na te czynności?
3. Czy mogę dochodzić jakiegoś zadośćuczynienia za mój stracony czas na ustalenie, że rzecz jest wadliwa (pojechałem do serwisu, gdzie stwierdzono, że jest to wada fabryczna)?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.