Rękojmia
Pytanie z dnia 15 września 2020
Dzień dobry,
zakupiłam w grudnia 2018 urządzenie sprzątające i do dnia dzisiejszego urządzenie zostało dwukrotnie wymienione na nowe, w tym ostatnia wymiana nastąpiła w lutym 2020. Dziś urządzenie znów trafia na serwis, ale ten informuje mnie że gwarancja trwa tylko do grudnia tego roku bo producent zastrzega sobie, że gwarancja begnie od PIERWOTNEGO zakupu urządzenia. Czy jest to zgodne z prawe? Sprzedawca (oddzielna jednostka niż serwis) twierdzi, że na 99% gwarancja biegnie od nowa. Wymiana nastąpiła z tytuły RĘKOJMI.
Z góry dziękuję.
Sandra Grzywocz - Nowak Adwokat (Od 2017)
Kancelaria Adwokacka Sandra Grzywocz - Nowak
Rynek 13/3, 41-500 Chorzów
Dzień dobry, Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami prawa, konsumenci mają wprawdzie prawo do wymiany towaru z tytułu rękojmi na towar wolny od wad, ale termin odpowiedzialności sprzedawcy w takim przypadku nie ulega żadnej zmianie – liczy się od daty wydania pierwotnie zakupionego towaru. Termin ten nie ulega zatem odnowieniu w razie wymiany towaru na nowy. Natomiast zgodnie z art. 581 § 1 Kodeksu cywilnego, w przypadku gdy gwarant w wykonaniu swoich obowiązków dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Pozdrawiam, adw. Sandra Grzywocz - Nowak
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.