Rękojmia,wady ukryte auta

Pytanie z dnia 24 września 2019

Kupiłem używany samochód, który w ramach rękojmi reklamowałem ze względu na poważne wady ukryte. Wady te zostały potwierdzone przez serwis i zaakceptowane przez sprzedającego. Moje roszczenie to naprawa pojazdu i przywrócenie pełnej sprawności. Natomiast sprzedający proponuje mi zwrócić pojazd i zwrot środków. Nie chcę zwracać samochodu bo jest mi potrzebny. Chcę tylko, żeby serwis sprzedającego ten samochód naprawił. Czy sprzedający może odmówić naprawy i zadeklarować jedynie zwrot? Czy ja mam wpływ na sposób rozstrzygnięcia reklamacji czy wyłącznie sprzedający, który weźmie ode mnie ten samochód i sprzeda innemu naiwnemu, który się nie zorientuje, więc nie pociągnie go do odpowiedzialności.

Szanowny Panie. Teoretycznie to Pan powinien zdecydować czy samochód ma być naprawiony czy ma nastąpić zwrot środków natomiast istnieje przepis pozwalający sprzedawcy na dokonanie zwrotu środków jeżeli koszty naprawy byłyby nadmierne (art. 560 Kodeksu cywilnego) - odnosi się to do wartości całego samochodu. Jeżeli koszty nie są nadmierne to można domagać się naprawy lub obniżyć cenę auta i samemu dokonać naprawy. Ponadto jeżeli miałoby miejsce odstąpienie od umowy sprzedawca powinien pokryć koszty wynajmu samochodu zastępczego ponieważ nie wywiązał się należycie ze swojego zobowiązania.

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 września 2019 15:25 Zmodyfikowano dnia: 24 września 2019 15:25 Obejrzało: 445 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Wybór rozwiązania sprawy należy do Pana. Sprzedawca nie może narzucić swojego sposobu załatwienia sprawy.

Odpowiedź nr 2 z dnia 24 września 2019 15:47 Zmodyfikowano dnia: 24 września 2019 15:47 Obejrzało: 445 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.