RODO w pracy.

Pytanie z dnia 22 sierpnia 2020

Witam
W firmie w której już nie pracuje od marca w dalszym ciągu na różnych listach jest moje imię i nazwisko. Na grafiku w zakładce kontakty też jestem uwzględniony wraz z moim numerem telefonu.
Czy jest to zgodne z przepisami o rodo?
Czy mogę nakazać firmie usunąć moje dane?
Czy jest sens ubiegać się przed sądem o jakiekolwiek odszkodowanie z tego tytułu?
Pozdrawiam
Marcin

Odpowiedź radcy prawnego Justyny Lisińskiej: Witam, działanie byłego pracodawcy jest niezgodne z RODO. Pana dane powinny zostać usunięte ze strony internetowej i grafika. Może się Pan zwrócić do firmy o usunięcie danych ze strony internetowej i innych miejsc w miejscu pracy. Pracodawca ma natomiast prawo przechowywać Pana dane w aktach osobowych przez okres wskazanych w przepisach. Aby dochodzić odszkodowania przed sądem należy wykazać, że poniósł Pana jakąś szkodę majątkową lub niemajątkową (np. utratę dobrego imienia, stres związany z upublicznieniem danych). Podejrzewam, że będzie to trudne, bo choć doszło do naruszenia, to jego skutki najprawdopodobniej nie są dla Pana szczególnie dotkliwe.

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 września 2020 17:25 Zmodyfikowano dnia: 14 września 2020 17:25 Obejrzało: 717 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem