Pytanie z dnia 12 września 2016

Rozpoczęcie działalności gospodarczej mam zgłosić do Urzędu Gminy,Zus-u i Urzędu Skarbowego mojego miejsca zameldowania czy miejsca siedziby firmy,ponieważ firma będzie w innym powiecie i gminie niż moje miejsce zameldowania?

Dzień dobry. Wniosek o wpis do do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej może Pan/Pani złożyć w dowolnej gminie. Na stornie internetowej https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ można wypełnić taki wniosek zapisując numer podany po wypełnieniu formularza. Następnie należy udać się do dowolnego urzędu gminy wraz z dowodem osobistym. Po podaniu numeru wygenerowanego po wypełnieniu formularza na stornie, pracownik urzędu wydrukuje dla Pani/Pana wniosek, którego podpisanie w obecności urzędnika będzie równoznaczne z założeniem działalności gospodarczej. Wniosek ten stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika urzędu skarbowego. Jeżeli nie posiada Pan/Pani innego tytułu do ubezpieczenia, to należy pamiętać, iż w terminie 7 dni od złożenia wniosku w gminie należy zgłosić swoją osobę do ubezpieczenia w ZUS. Ponadto, jeżeli prowadzona przez Panią/Pana działalność gospodarcza wiąże się z koniecznością odprowadzania podatku VAT, w urzędzie właściwym dla Pani/Pana miejsca zamieszkania należy złożyć stosowny formularz.

Odpowiedź nr 1 z dnia 12 września 2016 20:04 Obejrzało: 257 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.