Rozwiązanie sporu ze sklepem internetowym.

Pytanie z dnia 14 stycznia 2021

Dzień dobry.
W dniu 6.12.2020 zakupiłem w sklepie internetowym X-KOM urządzenie, którego do dnia dzisiejszego nie otrzymałem (wartość 2200zł). Zakup dotyczył mojej jednoosobowej działalności gospodarczej. Po ok 2 tygodniach od zamówienia otrzymałem informację o braku dostępności urządzeń z przewidywaną dostawą 4.01.2020, a także możliwość rezygnacji z zamówienia. Niestety w tym czasie urządzenia te zostały wyprzedane w innych sklepach, a w pozostałych znacząco podniesiona została ich cena więc rezygnacja i odstąpienie od zamówienia nie rozwiązałoby problemu. Niestety we wspomnianym dniu 4.01.2020 po wysłaniu zapytania otrzymałem informację, iż sprzęt dalej nie jest dostępny. Podobnie w dniu dzisiejszym, ale dodatkowo poinformowano mnie, że moje zamówienie oczekuje jako jedno z pierwszych do realizacji - 140 w kolejce. Sklep nie jest w stanie przewidzieć/wskazać terminu dostawy i realizacji zamówienia.
Dodatkowo problemem jest zakupiony inny sprzęt za wielokrotność wartości powyższego (wartość ok 6000zł), który nie może być wykorzystywany w mojej działalności bez wspomnianego sprzętu co dodatkowo wpływa na szkodę.
Moje pytanie brzmi: Jakie kroki mogę poczynić jako prowadzący działalność gospodarczą w celu polubownego lub nie rozwiązania problemu. Czy mogę domagać się odszkodowania?

Szanowny Panie, obecnie Pana kontrahent opóźnia się lub jest w zwłoce ze swoim świadczeniem - bowiem sprzedaż to umowa wzajemna, dwa komplementarne wobec siebie nawzajem świadczenia, w Pana przypadku świadczenie sprzedawcy polegające na wydaniu towaru pozostaje niewykonane i brak szans na to że szybko nastąpi realizacja tego świadczenia - stąd możliwe jest dochodzenie odszkodowania na podstawie przepisów o odpowiedzialności kontraktowej, w tym wezwanie sprzedawcy do dobrowolnej zapłaty. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 17 stycznia 2021 21:03 Zmodyfikowano dnia: 17 stycznia 2021 21:03 Obejrzało: 214 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.