Rozwiązanie sporu ze sklepem internetowym.
Pytanie z dnia 14 stycznia 2021
Dzień dobry.
W dniu 6.12.2020 zakupiłem w sklepie internetowym X-KOM urządzenie, którego do dnia dzisiejszego nie otrzymałem (wartość 2200zł). Zakup dotyczył mojej jednoosobowej działalności gospodarczej. Po ok 2 tygodniach od zamówienia otrzymałem informację o braku dostępności urządzeń z przewidywaną dostawą 4.01.2020, a także możliwość rezygnacji z zamówienia. Niestety w tym czasie urządzenia te zostały wyprzedane w innych sklepach, a w pozostałych znacząco podniesiona została ich cena więc rezygnacja i odstąpienie od zamówienia nie rozwiązałoby problemu. Niestety we wspomnianym dniu 4.01.2020 po wysłaniu zapytania otrzymałem informację, iż sprzęt dalej nie jest dostępny. Podobnie w dniu dzisiejszym, ale dodatkowo poinformowano mnie, że moje zamówienie oczekuje jako jedno z pierwszych do realizacji - 140 w kolejce. Sklep nie jest w stanie przewidzieć/wskazać terminu dostawy i realizacji zamówienia.
Dodatkowo problemem jest zakupiony inny sprzęt za wielokrotność wartości powyższego (wartość ok 6000zł), który nie może być wykorzystywany w mojej działalności bez wspomnianego sprzętu co dodatkowo wpływa na szkodę.
Moje pytanie brzmi: Jakie kroki mogę poczynić jako prowadzący działalność gospodarczą w celu polubownego lub nie rozwiązania problemu. Czy mogę domagać się odszkodowania?
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
L. Rydygiera 19/69, 30-695 Kraków
Szanowny Panie, obecnie Pana kontrahent opóźnia się lub jest w zwłoce ze swoim świadczeniem - bowiem sprzedaż to umowa wzajemna, dwa komplementarne wobec siebie nawzajem świadczenia, w Pana przypadku świadczenie sprzedawcy polegające na wydaniu towaru pozostaje niewykonane i brak szans na to że szybko nastąpi realizacja tego świadczenia - stąd możliwe jest dochodzenie odszkodowania na podstawie przepisów o odpowiedzialności kontraktowej, w tym wezwanie sprzedawcy do dobrowolnej zapłaty. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.