Pytanie z dnia 25 lipca 2022
Sprzedaje produkty outletowe na allegro. Kupujący kupił czajnik elektryczny jako przedsiębiorca na fakturę VAT. Czajnik był nowy, został przez nas sprawdzony, zagotowalismy w nim wodę destylowaną, wszystko było w porządku. Po trzech tygodniach kupujący pisze, że czajnik nie działa i domaga się zwrotu pieniędzy (kupił go na wakacje w przyczepie kempingowej). W informacjach o gwarancji piszemy że nie udzielamy gwarancji a rękojmię mamy wyłączoną dla przedsiębiorców. Czy według prawa możemy nie przyjąć reklamacji?
Anna Wróbel Adwokat (Od 2021)
Kancelaria adwokacka Adwokat Anna Wróbel
Żeligowskiego 32/34 lok. 501, 90-643 Łódź
Dzień dobry. W mojej ocenie, jeżeli kupujący nie jest w stanie udowodnić, że podstępnie zatailiście Państwo wadę (art. 558 § 2 k.c.), możecie Państwo nie uwzględnić roszczenia kupującego. Wyłaczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi w umowie sprzedaży pomiędzy przedsiębiorcami, jest skuteczne. Sugeruję odpowiedzieć na pismo kupującego, powołując się na postanowienie w umowie/ regulaminie. Z poważaniem, adwokat Anna Wróbel
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. Tak, z opisu sprawy wynika, że kupujący raczej nie ma podstaw aby twierdzić, że wada została zatajona przez Państwa podstępnie. W związku z tym możecie Państwo odmówić spełnienia roszczenia powołując się na zapis umowy wyłączający rękojmię. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.