Sprzedaż auta

Pytanie z dnia 30 lipca 2020

Witam,
Miesiąc temu sprzedałem auto. Jestem osobą prywatną, nie handluje, sprzedaż na podstawie umowy kupna-sprzedaży.
Kupujący przed zakupem wybrał sobie serwis w którym chciał sprawdzić auto. Zgodziłem się na sprawdzenie, auto było sprawdzane komputerowo, mierzona powłoka lakiernicza, oglądany od spodu, jazda testowa itd. Około 2h spędziliśmy na teście i oględzinach. Auto dostało pozytywna opinie. Kupujący od ceny z ogłoszenia utargował dosyć sporo. Dzisiaj dostałem list z strony autoprawo, że kupujący chce oddać auto bo podobno ma oznaki powypadkowe, urwany zaczep lampy(gdzie podczas oględzin mechanik nic o tym nie wspomniał), rozrząd do wymiany w niedługim czasie (kupujacy otrzymał informacje od mechanika ze rozrzad delikatnie już słychać i będzie trzeba wymienić za jakiś czas).
Proszę o pomoc co mogę zrobić w tej sytuacji. Nikogo nie oszukalem ani nic nie zatailem. Zgodziłem się na sprawdzenie auta w serwisie. A od zakupu minął miesiac, więc nie wiem co się moglo dziać w tym czasie

Dzień dobry, na to pismo powinien Pan oficjalnie odpowiedzieć i wskazać czy uznaje roszczenia za zasadne czy nie i dlaczego. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 lipca 2020 12:05 Zmodyfikowano dnia: 30 lipca 2020 12:05 Obejrzało: 213 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Witam serdecznie W kontekście przedstawionego stanu faktycznego podkreśłić należy, iż zgodenie z art. 557 par. 1 Kodeksu cywilnego Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy. O wyłączeniu odpowiedzialności nie decyduje fakt przeprowadzenia badań diagnostycznych, ale informacje przekazane kupującemu. Jeżeli więc w trakcie tych badań poinformowano kupującego o pewnych wadach, czy konieczności pewnych napraw, o któych teraz kupujący pisze, to wyłączona jest odpowiedzialność sprzedajacego. Jeżeli jednak wskazuje wady, o któych nie był informowany przy sprzedaży, to może wchodzć w grę odpowiedzialność z tytułu rękojmi i obowiązek zwrotu świadczeń. Konieczna jest tu szczegółowa analiza, przy czym mieć należy na uwadze, że to na kupującym spoczywa ciężar dowodu istnienia wada, a na sprzedawcy, że kupujący o nich wiedział w chwili sprzedaży.

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 lipca 2020 12:19 Zmodyfikowano dnia: 30 lipca 2020 12:19 Obejrzało: 212 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem