sprzedaż auta,książka serwisowa
Pytanie z dnia 03 marca 2019
Witam, sprzedałam samochód kupiony w polskim salonie. W ogłoszeniu napisałam, że bezwypadkowe i serwisowane (a nie, że mam książkę). Znalazł się kupiec i sprzedałam auto z protokołami przeglądów, ale bez książki serwisowej, ponieważ byłam przekonana, że ją mam , a nie mogę jej teraz znaleźć. Auto ma 13 lat, ostatni protokól jest z 2010 r., duplikatu książki pewnie nie dostanę, bo powiedzieli, że auto za stare. Kupujący domaga się książki, bo choć kupił samochód, jak twierdził na siebie, to chyba chce go sprzedać, tym bardziej, że sam jest mechanikiem i wiem, że już go poszykował pod siebie. Co mam robić? Obiecałam, że tę książkę poszukam, ale nigdzie jej nie ma. Czy może mnie pozwać? Ile może się domagać zwrotu pieniędzy za brak tego dokumentu? Czy mam się czegoś obawiać?
Rybka3337
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Książka serwisowa to nie jest część składowa samochodu i nie stanowi o wadzie rzeczy sprzedanej. Nie widzę podstaw do obniżenia ceny. Może Pani ewentualnie spróbować wziąć w warsztacie historię napraw. Serwisy autoryzowane często prowadzą ją komputerowo i przechowują wszystkie wpisy co było robione. Kwestia wydrukowania.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.