Pytanie z dnia 21 listopada 2017
Szanowni Państwo,
Bardzo proszę o pilną poradę...
W wyniku ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej w Urzędzie Gminy, zostałem wybrany do zatrudnienia na w/w stanowisko. W strukturze organizacji urzędu jest to samodzielne stanowisko pracy. Podpisałem umowę o pracę na czas określony z osobą podejmującą po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w gminie (6 miesięcy tj. do 15 września 2017 r.) wraz z ramowym zakresem obowiązków służbowych, uprawnień i odpowiedzialności. Pracodawcą jest Wójt Gminy, a bezpośrednim przełożonym Sekretarz Gminy. W miesiącu lipcu br. zdałem egzamin kończący służbę przygotowawczą, otrzymałem zaświadczenie o odbyciu służby oraz złożyłem ślubowanie. Dnia 16.09.2017 r., podpisałem kolejną umowę o pracę na czas nieokreślony. Zakres zadań i obowiązków pozostał bez zmian.
Posiadam wykształcenie :
- mgr na kierunku Bezpieczeństwo Wewnętrzne w specjalności Bezpieczeństwo Publiczne- uczelnia Akademia Sztuki Wojennej, Warszawa rok 2017,
- licencjat na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe w specjalności Zarządzanie Kryzysowe- uczelnia Akademia Obrony Narodowej , Warszawa 2015,
- oraz dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie Technik Informatyk.
Na początku listopada br. otrzymałem informację ustną od Sekretarza Urzędu, że w tym miesiącu przejmuje dodatkowe zadania podinspektora ds. księgowości budżetowej z Referatu Finansów w ramach dotychczasowego mojego zakresu obowiązków tj.:
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem należności za dostarczoną wodę w tym :
a) bieżące księgowanie wpływów za wodę,
b) kontrola terminowości dokonanych wpłat przez zobowiązanych,
c) sporządzanie zestawień i bilansów dochodów z tytułu sprzedaży wody,
d) prowadzenie egzekucji opłat wymaganych ze sprzedaży wody.
(Te zadania są ze stanowiska w Referacie Finansów pracownika, będącego obecnie w trakcie służby przygotowawczej, któremu przygotowuje się inne zadania niezwiązane z jego ogłoszeniem z naboru- prawdopodobnie kandydat nie sprawdza się.)
Umowa o pracę oraz otrzymany mój zakres obowiązków nie obejmuje w/w dodatkowych zadań.
(Jak również nie było ich w zadaniach wymienionych w ogłoszeniu na które aplikowałem.)
Czy pracodawca może mi rozszerzyć zadania nie zgodnie z moimi kwalifikacjami ?
Nie posiadam żadnych kwalifikacji w tej dziedzinie , kursów, szkoleń itd. Nie znam się na księgowości...
Jak mam się zachować, gdy dostanę pisemne rozszerzenie obowiązków ? lub polecenia ustne, które już słyszałem, ale nie podjąłem czynności...
Czy pracodawca może mi wypowiedzieć umowę ?
Czekam na pilną poradę.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.