Pytanie z dnia 21 listopada 2017

Szanowni Państwo,

Bardzo proszę o pilną poradę...

W wyniku ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej w Urzędzie Gminy, zostałem wybrany do zatrudnienia na w/w stanowisko. W strukturze organizacji urzędu jest to samodzielne stanowisko pracy. Podpisałem umowę o pracę na czas określony z osobą podejmującą po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w gminie (6 miesięcy tj. do 15 września 2017 r.) wraz z ramowym zakresem obowiązków służbowych, uprawnień i odpowiedzialności. Pracodawcą jest Wójt Gminy, a bezpośrednim przełożonym Sekretarz Gminy. W miesiącu lipcu br. zdałem egzamin kończący służbę przygotowawczą, otrzymałem zaświadczenie o odbyciu służby oraz złożyłem ślubowanie. Dnia 16.09.2017 r., podpisałem kolejną umowę o pracę na czas nieokreślony. Zakres zadań i obowiązków pozostał bez zmian.

Posiadam wykształcenie :

- mgr na kierunku Bezpieczeństwo Wewnętrzne w specjalności Bezpieczeństwo Publiczne- uczelnia Akademia Sztuki Wojennej, Warszawa rok 2017,

- licencjat na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe w specjalności Zarządzanie Kryzysowe- uczelnia Akademia Obrony Narodowej , Warszawa 2015,

- oraz dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie Technik Informatyk.

Na początku listopada br. otrzymałem informację ustną od Sekretarza Urzędu, że w tym miesiącu przejmuje dodatkowe zadania podinspektora ds. księgowości budżetowej z Referatu Finansów w ramach dotychczasowego mojego zakresu obowiązków tj.:

- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem należności za dostarczoną wodę w tym :



a) bieżące księgowanie wpływów za wodę,

b) kontrola terminowości dokonanych wpłat przez zobowiązanych,

c) sporządzanie zestawień i bilansów dochodów z tytułu sprzedaży wody,

d) prowadzenie egzekucji opłat wymaganych ze sprzedaży wody.


(Te zadania są ze stanowiska w Referacie Finansów pracownika, będącego obecnie w trakcie służby przygotowawczej, któremu przygotowuje się inne zadania niezwiązane z jego ogłoszeniem z naboru- prawdopodobnie kandydat nie sprawdza się.)



Umowa o pracę oraz otrzymany mój zakres obowiązków nie obejmuje w/w dodatkowych zadań.



(Jak również nie było ich w zadaniach wymienionych w ogłoszeniu na które aplikowałem.)


Czy pracodawca może mi rozszerzyć zadania nie zgodnie z moimi kwalifikacjami ?



Nie posiadam żadnych kwalifikacji w tej dziedzinie , kursów, szkoleń itd. Nie znam się na księgowości...



Jak mam się zachować, gdy dostanę pisemne rozszerzenie obowiązków ? lub polecenia ustne, które już słyszałem, ale nie podjąłem czynności...



Czy pracodawca może mi wypowiedzieć umowę ?



Czekam na pilną poradę.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.