Pytanie z dnia 06 września 2018
Szanowni Państwo,
jeśli to możliwe, proszę o poradę w poniższej sprawie.
Kupiłam mieszkanie od dewelopera wiosną 2016 roku. W sierpniu 2016 złożyłam reklamację dużego okna balkonowego, bo zostało źle osadzone. Reklamacja została przyjęta i okno miało być wymienione. Do dzisiaj nie zostało to zrealizowane i zaproponowano mi rekompensatę w wysokości 2100 zł, na którą się nie zgodziłam po uprzedniej konsultacji ze swoim znajomym, który zajmuje się wymianą okien. Zaproponowałam podpisane ugody na kwotę 5000 zł. Deweloper się nie zgodził i zbywa mnie odpowiadając wciąż, że nie nadal szukają wykonawcy do wymiany okna (jakby w Poznaniu było mało takich firm...!). Nie zamierzam czekać kolejnego roku dlatego moje pytanie do Państwa: czy powinnam poprosić prawnika o poprowadzenie tej sprawy? Czy może poprosić go o napisanie stosownego pisma do dewelopera?
Dziękuję z góry za odpowiedź.
Katarzyna
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, zaczęłabym w pierwszej kolejności od wysłania do developera pisma z wyznaczeniem terminu wykonania żądania (wymiany okien) lub - w przypadku niemożliwości wykonania tego wezwania w terminie - zapłaty określonej kwoty, np. 5000 zł. Jeśli się nie wywiąże - wtedy można pomyśleć o zaangażowaniu prawnika do złożenia pozwu. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Okoniewski Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Michał Okoniewski
Królowej Jadwigi 25/1, 64-100 Leszno
Dzień dobry, mając na uwadze, że deweloper uznał reklamację należy go przymusić do wymiany, ewentualnie dokonać wymiany na jego koszt. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana służę pomocą. Pozdrawiam, Michał Okoniewski, radca prawny
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.