Pytanie z dnia 02 sierpnia 2018

Szanowni Państwo,
Jesteśmy firmą produkcyjną, specjalizującą się w branży metalowej. Wykonujemy zamówienia ściśle według specyfikacji przesłanej przez klienta. Każdorazowo produkt przechodzi dokładną, kilkukrotną kontrolę jakości. Otrzymaliśmy zwrot kilku tysięcy sztuk towaru, gdyż okazało się, że tylko 9 sztuk było z delikatną wadą. Jednocześnie obciążono nas karą 3 tyś. złotych, w związku z powyższym produkcja przestaje być opłacalna.
Uprzejmie proszę o pomoc dotyczącą zabezpieczenia prawnego producenta(np. w formie klauzuli w umowie) przed ewentualnym zwrotem, bądź reklamacją towaru wyprodukowanego na indywidualne zamówienie klienta.
Proszę o informację w jaki sposób możemy uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości.
Z poważaniem
Aleksandra

Dzień dobry, jakie to było dokładnie zamówienie ? Czy produkty były tożsame ? Czy zawarliście Państwo z tym klientem jakąś umowę na piśmie ? Praktykujecie Państwo w ogóle zawieranie umów na piśmie ? Czy przed odstąpieniem od umowy, klient wzywał Państwa do wymiany/naprawy wadliwych produktów ? Jak dokładnie przebiegała Państwa korespondencja ? Zgodnie z przepisem art. 565 k.c.: "Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla stron obu, uprawnienie kupującego do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych", dlatego zastanawiam się na jakiej podstawie klient odstąpił od całej umowy i potrzebuję dodatkowych informacji. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 sierpnia 2018 14:09 Zmodyfikowano dnia: 2 sierpnia 2018 14:09 Obejrzało: 225 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, proszę o kontakt.

Odpowiedź nr 2 z dnia 2 sierpnia 2018 14:12 Zmodyfikowano dnia: 2 sierpnia 2018 14:12 Obejrzało: 224 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.