Pytanie z dnia 31 sierpnia 2015
Szanowni Państwo
W maju ub. roku zawarłem umowę z Orange na świadczenie usług telefonicznych.
Po miesiącu zawarłem umowę na drugi telefon. Przed jej zawarciem otrzymałem informację, że muszę wpłacić depozyt w wysokości 300 zł.
Po upewnieniu się w salonie Orange (mam stosowne SMS) oraz na infolinii, że depozyt ten zostanie zwrócony w ciągu 3 miesięcy zgodziłem się na takie rozwiązanie.
Depozyt został wpłacony i umowa na drugi telefon została zawarta.
Pomimo upływu ponad roku (!) od wpłaty depozytu nie został on zwrócony.
Pisałem w tej sprawie kilka(naście) maili. Zażądałem przesłania mi nagranej rozmowy telefonicznej, w której konsultant jednoznacznie mnie zapewnia, że depozyt zostanie zwrócony w ciągu 3 miesięcy. Orange odmówiło.
Czy takie działania Orange upoważnia mnie do zastosowania art. 84 kodeksu cywilnego i odstąpienia od świadczonych usług bez ponoszenia opłat karnych?
Zaznaczam, że nie jest to jedyny problem. Orange wprowadza swoich klientów celowo w błąd nie podając wszystkich szczegółów umowy.
Przykładem może być fakt, że podpisując umowę kilkakrotnie rozmawiając z konsultantami upewniałem się, że w moim abonamencie mam wszystkie rozmowy na telefony komórkowe i stacjonarne w Polsce za darmo. Wyjątek stanowi infolinia Orange – o czym dowiedziałem się dopiero jak otrzymałem zawyżony rachunek. Dowodem na potwierdzenie moich racji są rozmowy z konsultantami, które „w trosce o dobro klienta” są nagrywane.
Jednak Orange tych rozmów nie chce mi udostępnić.
Otrzymałem informację, że jeśli zrezygnuję z umów to zapłacę karę w wysokości ponad 1500 zł.
Zaznaczam, że telefony, których używam są warte na rynku ok 900 zł (oba). Dodatkowo płacę przecież abonament już ponad rok.
Czy można tutaj zastosować:
Art. 35. 1. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3
i art. 21 ust. 2, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
2. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej
w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość
rynkowa spełnionego świadczenia.
Proszę o pomoc.
Z wyrazami szacunku
Janusz
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.