Pytanie z dnia 13 grudnia 2020

Szanowni Państwo!
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu pewnej sprawy pomiędzy mną, a firmą .............. dotyczącej faktury.

Dnia 08.12.2020 roku zawarłam umowę z wyżej wymienioną firmą. PracownikX Pan Piotr kilkukrotnie podczas rozmowy telefonicznej wprowadzał mnie w błąd, zagadywał tak, bym akceptowała wszystko co mi wyślę pocztą elektroniczną. Wyszło tak, iż umowa została zawarta, a ja szybko orientując się, że w umowie jest dużo "przekrętów" postawiłam jak najszybciej zerwać umowę. Koniec końców umowa została zerwana, ale razem z odstąpieniem od umowy wysłali mi również fakturę. Niestety nie mam pojęcia za co mam im zapłacić, a Państwo z X domagają się tej wpłaty. Proszę mi doradzić w tej sytuacji, jak odnowić im opłacenia faktury? Czy mam w ogóle taką możliwość?

Z wyrazami szacunku
Natalia

Dzień dobry odpowiedz zależy od rodzaju umowy i jej konkretnych zapisów w zakresie odstąpienia, oraz tego czy występuje Pani jako konsument. W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 grudnia 2020 12:41 Zmodyfikowano dnia: 15 grudnia 2020 12:41 Obejrzało: 215 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Jeżeli jest Pani konsumentem to miała Pani pełne prawo odstąpić od umowy zawartej "na odległość" bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Najwyraźniej jednak druga strona nie uszanowała Pani praw, dopuszczając do wystawienia faktury za usługę de facto nie wykonaną (na marginesie dodać należy że wystawienie faktury "pustej" to czyn zabroniony podlegający prawu karnemu skarbowemu). Oznaczałoby to że nie trzeba płacić za usługi lub towary wyszczególnione na takiej fakturze - chyba że chodzi o koszty którymi sprzedawca może obciążyć konsumenta odstępującego od umowy (zazwyczaj np. koszty zmniejszenia wartości towaru wskutek jego używania przez konsumenta). Tego rodzaju działania dodatkowo stanowić może tzw. nieuczciwą praktykę rynkową. Taka sprawa może być zgłoszona przez Panią miejskiego/powiatowego rzecznika praw konsumentów. Jeżeli natomiast nie jest Pani konsumentem  -to wciąż  - umowa od której odstąpiono skutecznie nie powinna rodzić zobowiązań po żadnej ze stron, a Pani może odmówić zapłaty.

Odpowiedź nr 2 z dnia 15 grudnia 2020 16:52 Zmodyfikowano dnia: 15 grudnia 2020 16:52 Obejrzało: 215 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.