Towar niezgodny z opisem.

Pytanie z dnia 12 lutego

Dzień dobry kupiłem od wulkanizatora nowe opony nie było informacji o tym ze opony są bieżnikowane. Po kilkunastu km. Nie dało prowadzić się samochodu. Okazało się ze założyli mi koło uszkodzone. Po zdiagnozowaniu u mojego wulkanizatora stwierdził ze opony są nalewki po próbie kontaktu sprzedawca nagle zmienił ogłoszenie w którym zostało zawarte ze opony są jednak bieżnikowane wcześniej nie było informacji oraz osobiście też nic nie powiedział. Odesłałem jedna oponę wysłał inna i też okazała się uszkodzona. Co mogę zrobić w tej sytuacji.

Proszę złożyć rekalmację i zażądać nowych opon lub zwrotu kwoty którą Pan uiścił

Odpowiedź nr 1 z dnia 12 lutego 2025 16:42 Zmodyfikowano dnia: 12 lutego 2025 16:42 Obejrzało: 8 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Zgodnie z art. 556 § 1 Kodeksu cywilnego, sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem kupującego, jeśli sprzedana rzecz ma wadę fizyczną. Wada fizyczna polega m.in. na: niezgodności rzeczy z umową (np. sprzedano opony nowe, ale faktycznie są to bieżnikowane „nalewki”), braku właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć (np. opony są uszkodzone i nie nadają się do użytku). Jako kupujący ma Pan/Pani prawo żądać: -wymiany towaru na wolny od wad, -obniżenia ceny, -odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy – jeśli wada jest istotna. Co może Pan/Pani zrobić? Wezwanie do usunięcia wad lub zwrotu pieniędzy Wysłać do sprzedawcy pisemne wezwanie (listem poleconym lz żądaniem: - wymiany opon na zgodne z umową, - zwrotu pieniędzy, jeśli wada jest istotna.

Odpowiedź nr 2 z dnia 12 lutego 2025 17:14 Zmodyfikowano dnia: 12 lutego 2025 17:14 Obejrzało: 7 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.