Towar niezgodny z opisem.
Pytanie z dnia 12 lutego
Dzień dobry kupiłem od wulkanizatora nowe opony nie było informacji o tym ze opony są bieżnikowane. Po kilkunastu km. Nie dało prowadzić się samochodu. Okazało się ze założyli mi koło uszkodzone. Po zdiagnozowaniu u mojego wulkanizatora stwierdził ze opony są nalewki po próbie kontaktu sprzedawca nagle zmienił ogłoszenie w którym zostało zawarte ze opony są jednak bieżnikowane wcześniej nie było informacji oraz osobiście też nic nie powiedział. Odesłałem jedna oponę wysłał inna i też okazała się uszkodzona. Co mogę zrobić w tej sytuacji.
Proszę złożyć rekalmację i zażądać nowych opon lub zwrotu kwoty którą Pan uiścił
Podziękowałeś prawnikowi
Bartosz Krycki Adwokat (Od 2019)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Bartosz Krycki
Legnicka 52, lok 503, 54-204 Wrocław
Zgodnie z art. 556 § 1 Kodeksu cywilnego, sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem kupującego, jeśli sprzedana rzecz ma wadę fizyczną. Wada fizyczna polega m.in. na: niezgodności rzeczy z umową (np. sprzedano opony nowe, ale faktycznie są to bieżnikowane „nalewki”), braku właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć (np. opony są uszkodzone i nie nadają się do użytku). Jako kupujący ma Pan/Pani prawo żądać: -wymiany towaru na wolny od wad, -obniżenia ceny, -odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy – jeśli wada jest istotna. Co może Pan/Pani zrobić? Wezwanie do usunięcia wad lub zwrotu pieniędzy Wysłać do sprzedawcy pisemne wezwanie (listem poleconym lz żądaniem: - wymiany opon na zgodne z umową, - zwrotu pieniędzy, jeśli wada jest istotna.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.