Towar niezgodny z pisem.
Pytanie z dnia 12 grudnia 2023
Witam,
Mam następującą sytuację:
Dnia 28.09.2023 poprzez platformę vinted zakupiłam od użytkowniczki gorset. Rzecz przyszła w innym stanie niż opisywany w ofercie, z wadami, uszkodzony, nie nadawał się do użytkowania (wygięty przedni panel). Platforma dostała zdjęcia potwierdzającą wadę. Użytkowniczka zgodziła się na zwrot ale przyznała, że "gdyby bardziej się zaparła to walczyła by żeby nie przyznać mi zwrotu". Platforma vinted udostępniła możliwość zwrotu, więc zapakowałam gorset w swój foliopak i wysłałam. Sprzedająca nie odebrała paczki, tłumacząc to problemami osobistymi. Więc paczka wróciła do mnie, zostawiłam ją nawet w foliopaku, w którym nadawalam. Platforma vinted widząc, że dokonałam obowiązków spoczywających na mnie, zwróciła mi pieniądze za przedmiot. Zaproponowałam sprzedającej zwrot prywatnie, poprzez wysłanie etykiety zwrotnej na mojego maila, który również został podany. Ta sytuacja trwała 3 miesiące ponieważ sprzedająca nie chciała wysłać opłaconej etykiety. Bardzo opóźniała wszystko w czasie. Później przestała się odzywać całkiem. W międzyczasie przeprowadziłam się 300 km dalej. Podczas przeprowadzania, gorset, który nadal był w foliopaku po prostu się gdzieś zawieruszył. Będąc pod nowym adresem już go nie miałam. Nie mam pojęcia czy gdzieś zaginął podczas przewozu, czy został na miejscu starego zamieszkania. Nagle po takim czasie sprzedająca próbuje zgłosić sprawę o przywłaszczenie gorsetu. Przez cały czas twierdziła, że nie ma kontaktu do mnie, mimo że miała podane imię i nazwisko, numer telefonu, adres email i paczkomat nadawczy. Straszy mnie policją, a ja niestety nie jestem w stanie wysłać przedmiotu bo po prostu się zagubił. Za przedmiot też nie chcę ponosić opłat, ponieważ był uszkodzony.
Barbara Krechowiecka Adwokat (Od 2012)
Kancelaria Adwokacka adwokat Barbara Krechowiecka
Wrocławska 24, 58-200 Dzierżoniów
Jeżeli złoży zawiadomienie to tak to Pani wytłumaczy jak Pani opisała tutaj. Nie widze tu elementów przywłaszczenia, bo dopelnila Pani wszystkich niezbędnych czynności, aby zwrócić wadliwy produkt.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.