Towar niezgodny z zamówieniem a zadośćuczynienie.
Pytanie z dnia 02 listopada 2023
Wraz z partnerem w 2021 r. kupiliśmy dachówkę, która została już położona na naszym dachu. Latem, gdy mocniej zaświeciło słońce dopatrzyliśmy się w kilku miejscach innego odcienia dachówki. Okazało się, że na dachu mamy dwa odcienie dachówki.
Dachówka przyjechała fabrycznie zapakowana na budowę, a dekarz kładł ją w styczniu, gdzie jak sam twierdzi nie zauważył żadnych nieprawidłowości.
Producent dachówki mówi, raz że obowiązuje rękojmi. Drugim razem, że nie produkują już dachówki w kolorze takim - by nam wymienić. Trzecim razem, że to wina dekarza. Czwartym, że mogą nam zapłacić zadośćuczynienia 3000 zł.
Co możemy zrobić w takiej sytuacji?
Nie ukrywam, że chcemy mieć dachówkę w jednym kolorze.
Posiadamy dokument na którym wyraźnie jest napisane, że dachówka przyjechała w jednym kolorze.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, przede wszystkim trzeba się zapoznać z korespondencją, jaką prowadziliście Państwo ze sprzedawcą, zdjęciami dachówki oraz ustalić kiedy odebraliście Państwo zamówioną dachówkę, kiedy stwierdziliście jej wady, kiedy zgłosiliście je sprzedawcy i o co wnosiliście. Zbyt wiele jest bowiem w tym opisie niewiadomych, by można było rzetelnie doradzić. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Andrzej Kampa Radca prawny (Od 1996)
Kancelaria Radcy Prawnego Andrzej Kampa
Dąbrowszczaków 19/6, 10-540 Olsztyn
sprawa do sądu - zapraszam do Kancelarii ul. Dąbrowszczaków 19/6 Olsztyn tel. 606224664
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.