Towar niezgodny z zamówieniem a zadośćuczynienie.

Pytanie z dnia 02 listopada 2023

Wraz z partnerem w 2021 r. kupiliśmy dachówkę, która została już położona na naszym dachu. Latem, gdy mocniej zaświeciło słońce dopatrzyliśmy się w kilku miejscach innego odcienia dachówki. Okazało się, że na dachu mamy dwa odcienie dachówki.
Dachówka przyjechała fabrycznie zapakowana na budowę, a dekarz kładł ją w styczniu, gdzie jak sam twierdzi nie zauważył żadnych nieprawidłowości.
Producent dachówki mówi, raz że obowiązuje rękojmi. Drugim razem, że nie produkują już dachówki w kolorze takim - by nam wymienić. Trzecim razem, że to wina dekarza. Czwartym, że mogą nam zapłacić zadośćuczynienia 3000 zł.
Co możemy zrobić w takiej sytuacji?
Nie ukrywam, że chcemy mieć dachówkę w jednym kolorze.
Posiadamy dokument na którym wyraźnie jest napisane, że dachówka przyjechała w jednym kolorze.

Dzień dobry, przede wszystkim trzeba się zapoznać z korespondencją, jaką prowadziliście Państwo ze sprzedawcą, zdjęciami dachówki oraz ustalić kiedy odebraliście Państwo zamówioną dachówkę, kiedy stwierdziliście jej wady, kiedy zgłosiliście je sprzedawcy i o co wnosiliście. Zbyt wiele jest bowiem w tym opisie niewiadomych, by można było rzetelnie doradzić. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 listopada 2023 21:54 Zmodyfikowano dnia: 2 listopada 2023 21:54 Obejrzało: 125 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

sprawa do sądu - zapraszam do Kancelarii ul. Dąbrowszczaków 19/6 Olsztyn tel. 606224664

Odpowiedź nr 2 z dnia 3 listopada 2023 16:05 Zmodyfikowano dnia: 3 listopada 2023 16:05 Obejrzało: 119 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.