Uchwała wspólnoty mieszkaniowej.
Pytanie z dnia 28 marca 2021
Dzień dobry.
Nasza Wspólnota Mieszkaniowa składająca się z dwóch budynków z dwoma osobnymi wejściami o powierzchni 1881 m kw. podjęła decyzję o wymianie pieca CO. Remont kapitalny budynku był 24 lata wstecz i wtedy powstała kotłownia ogrzewająca nasza Wspólnotę bez c.w.u. Kotłownia mieści się w naszym budynku w wydzielonym pomieszczeniu na parterze.
Mamy wybrany Zarząd Wspólnoty z właścicieli, lecz zarządzanie zostało powierzone administratorowi z zewnątrz, który pobiera od nas comiesięczne wynagrodzenie.
Nowy, gazowy piec CO o mocy 2x 80 kW jest inny niż dotychczasowy i w związku z tym musi zostać instalacja elektryczna wodna i gazowa dostosowana do przyłączy w nowym piecu. Dodatkowo gazomierz, który jest w kotłowni musi w/g nowych przepisów zostać przeniesiony na zewnątrz budynku. Nie będzie burzenia ścian, przebudowy kotłowni, ani rozbudowy istniejącej instalacji. Będzie tylko przebicie przez ścianę w związku ze zmianą lokalizacji gazomierza i odpowiedni otwór w ścianie do powietrza dla procesu spalania gazu w piecu.
Nasz administrator, twierdzi, że w związku ze zmianą pieca i towarzyszącymi pracami, musi zostać:
zarejestrowany dziennik budowy, zatrudniony Inspektor Nadzoru, konieczny jest też audyt energetyczny, lub budowlany, dodatkowo twierdzi, że trzeba wymienić istniejące drzwi metalowe, które są w kotłowni zamontowane i są w bardzo dobrym stanie, na nowe drzwi metalowe, ponieważ, nie zostanie kotłownia odebrana i dopuszczona do użytkowania. Piec będzie wymieniony przez instalatora, serwisanta z firmy Viessmann z uprawnieniami na w/w czynności.
Na wymianę pieca Wspólnota jest zmuszona zaciągnąć kredyt w wys.112.500 zł.
Teraz nam takie pytania:
Czy do wymiany pieca musi być zatrudniony przez Wspólnotę Inspektor Nadzoru?
Czy trzeba zarejestrować dziennik budowy?
Czy musi się odbyć audyt energetyczny?
Czy istniejące drzwi muszą zostać wymienione, na nowe?
W związku z wymianą pieca nasz Administrator zarządał od naszej Wspólnoty dodatkowej zapłaty dla siebie za:
"Z tytułu technicznego przygotowania inwestycji, zarejestrowania dziennika budowy i zgłoszenia rozpoczęcia robót, Wspólnota Mieszkaniowa poniesie jednorazowy koszt opłaty dodatkowej na rzecz (nazwa firmy zarządzającej, imię i nazwisko administratora) w wysokości 3% od kwoty umownej remontu brutto.Powyższa opłata finansowana będzie z funduszu remontowego i uzupełniona z nadwyżki na kosztach zarządu"
Za wszystkie dodatkowe czynności, Wspólnota będzie musiała zapłacić ponad 10 tys złotych.
Czy faktycznie musimy ponosić dodatkowe koszty
wymienione przez naszego Administratora?
W ubiegłym roku podjęliśmy decyzję, że wyremontujemy 4 balkony łącznie z wymianą balustrad o pow. poniżej 4 metrów kwadratowych każdy. Ze względów finansowych, co rok po jednym. Nasz administrator wybrał w ub. roku najlepsza ofertę remontu, za ponad 15.000 zł od jednego balkonu i od tej kwoty też pobiera 3% wartości.
Czy słusznie żąda od nas tych 3% zapłaty?
Dziękuję
Adam.
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.