umowa konsumencka,prawa konsumenta
Pytanie z dnia 01 kwietnia 2019
Witam,
Ponieważ w ustawie o języku polskim Dz.U. 1999 Nr 90 poz. 999 nie ma precyzyjnych wytycznych dotyczących sprzedaży sprzętu specjalistycznego pomiędzy przedsiębiorcami nie mającej charakteru konsumenckiego mam kilka pytań odnośnie wymagań instrukcji obsługi w języku polskim.
1.Czy do każdego sprzedawanego urządzenia specjalistycznego jeżeli sprzedaż nie ma charakteru konsumenckiego (obrót przedsiębiorca- przedsiębiorca) wystarczy tylko instrukcja np. w języku angielskim?
2.Jeżeli instrukcja nie jest wymagana, to jaka jest podstawa prawna mówiąca o tym, że instrukcja w języku polskim nie musi być dołączana do towaru, jeżeli sprzedaż sprzętu specjalistycznego nie ma charakteru konsumenckiego (sprzedaż przedsiębiorca- przedsiębiorca)?
2.Jeżeli instrukcja jest wymagana, to jaka jest podstawa prawna mówiąca o tym, że instrukcja w języku polskim musi być dołączana do towaru, jeżeli sprzedaż sprzętu specjalistycznego nie ma charakteru konsumenckiego (sprzedaż przedsiębiorca- przedsiębiorca)?
3.Czy brak instrukcji w języku polskim do sprzętu specjalistycznego, jeżeli sprzedaż nie ma charakteru konsumenckiego (sprzedaż przedsiębiorca- przedsiębiorca) może być powodem zwrotu sprzętu, jeśli tak, to w jakim czasie takiego zwrotu nabywca może żądać?
4.Jakie są środki ochrony prawnej jeżeli sprzedaż sprzętu specjalistycznego nie ma charakteru konsumenckiego (sprzedaż przedsiębiorca- przedsiębiorca) w przypadku gdy dostawca nie chce przekazać instrukcji obsługi a dokonał już dostawy?
5. Jeżeli sprzedaż sprzętu specjalistycznego nie ma charakteru konsumenckiego (obrót przedsiębiorca- przedsiębiorca) poinformowanie odbiorcy o braku dostępnej instrukcji w języku polskim a będącej do dyspozycji tylko wersji w j. angielskim przed zawarciem umowy, zwalnia dostawcę z dostarczenia przetłumaczonego dokumentu?
Rozdział 4 Przepisy karne Art. 15. 1. Kto na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wbrew przepisom art. 7a, w obrocie z udziałem konsumentów stosuje wyłącznie obcojęzyczne nazewnictwo towarów lub usług albo sporządza wyłącznie w języku obcym oferty, ostrzeżenia i informacje dla konsumentów wymagane na podstawie innych przepisów, instrukcje obsługi, informacje o właściwościach towarów lub usług, warunki gwarancji, faktury, rachunki lub pokwitowania, podlega karze grzywny.
Powyższy rozdział dotyczy tylko konsumentów, jakie są wytyczne w przypadku obrotu pomiędzy przedsiębiorcami?
Jaka jest wysokość grzywny w przypadku w obrocie z udziałem konsumentów?
Jaka jest wysokość grzywny w przypadku w obrotu pomiędzy przedsiębiorcami?
Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedź,
Karol
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.