Umowa kredytowa.

Pytanie z dnia 02 lutego 2022

Chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym postępować w następującej sprawie:
Na początku zeszłego roku złożyłem wniosek kredytowy i podpisałem umowę deweloperską obejmującą mieszkanie (odrębna własność) i miejsce postojowe + pomieszczenie na jednoślad (udział we własności + prawo wyłącznego użytkowania). We wrześniu podpisałem umowę przyrzeczoną (przeniesienie własności), przedtem otrzymując oświadczenie bankowe odnośnie hipoteki i w nim jest wzmianka tylko o hipotece nałożonej na mieszkanie. Oczywiście jest to mój pierwszy kredyt hipoteczny i mogłem być nieświadomy takich szczegółów. Wpisy do ksiąg wieczystych bank otrzymał 2.12.2021 i oczywiście brak w nich wpisu odnośnie hipoteki miejsca postojowego. 22.11.2021 złożyłem wniosek o konwersję kredytu na stałe oprocentowanie. Bank go blokuje z powodu braku wpisu w KW odnośnie hipoteki miejsca postojowego i pobiera kary umowne związane z tym brakiem. Decyzję kredytową o zmianie oprocentowania (z ofertą z listopada, więc dużo korzystniejszą) mam ważną do 19.02, ale nie jestem w stanie załatwić niczego, co wymaga fizycznej obecności w banku (zostawiłem znajomemu pełnomocnictwo do podpisu aneksu, ale tylko do tego), ponieważ do końca marca jestem w USA, o czym wielokrotnie mówiłem w banku. Bank twierdzi, że „przygotował” dla mnie stosowne oświadczenie 24.11.2021, o czym w ogóle nie zostałem poinformowany.

Po zadaniu pytania czy Bank zamierza uniemożliwić mi zmianę oprocentowania i pobierać ubezpieczenie pomostowe, dostałem odpowiedz twierdzącą, wiec stracę na tym bardzo dużo pieniędzy.

Proszę o poradę co należy robić w tym wypadku.

Dzień dobry. Nie sposób udzielić porady bez dokonania bardziej szczegółowej analizy sytuacji (zwłaszcza w zakresie dokumentów oraz korespondencji z bankiem). Pozdrawiam i zapraszam do kontaktu. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 lutego 2022 00:04 Zmodyfikowano dnia: 3 lutego 2022 00:04 Obejrzało: 315 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, w pierwszej kolejności należałoby zajrzeć do podpisanej umowy kredytu, żeby sprawdzić, jakie dokładnie zabezpieczenie przyjęto. Następnie zasadne byłoby ustalenie, czy bank wydał Panu wszystkie dokumenty niezbędne do dokonania wpisu w księdze wieczystej. Jeżeli to bank odpowiada za brak prawidłowego wpisu, należałoby składać reklamację (zgodnie z przepisami ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego bank jest zobowiązany do udzielenia na nią odpowiedzi w terminie 30 dni). Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 3 lutego 2022 07:16 Zmodyfikowano dnia: 3 lutego 2022 07:16 Obejrzało: 312 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.