Umowa leasingowa.

Pytanie z dnia 22 stycznia 2021

Zakupiłem auto w leasingu wraz z ubezpieczeniem pojazdu. Rata wynosi około 2500 zł przez cały okres leasingowania tj. 4 lata. Po roku i po przedłużeniu ubezpieczenia u leasingodawcy chcą abym dopłacał dodatkowo ponad 500 zł za ubezpieczenie, sugerując, że ubezpieczenie, które sprzedali mi wraz z autem w zeszłym roku, jest rozbite na raty na 4 lata, o czym nie było żadnej wzmianki przy podpisaniu umowy oraz w umowie również nie jest to zaznaczone. Co w tej chwili można z tym zrobić?

Kalkulacja dot kosztów ubezpieczenia pojazdu dokonywanego wraz z zawarciem umowy leasingu musi być opisana w umowie w sposób jasny, precyzyjny i nie budzący wątpliwości po stronie Klienta. Jeżeli leasing zapis zawierał zapis o stałej wysokości raty zawierającej ubezpieczenie i nie ma wprost informacji o dodatkowych kosztach, to żądanie dopłaty byłoby nieuzasadnione. Chętnie podejmiemy się analizy treści dokumentów, zapraszam do kontaktu z Kancelarią Do udzielenia odpowiedzi niezbędne jest przeanalizowanie treści umowy, w szczególności w zakresie kalkulacji kosztów ubezpieczenia

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 stycznia 2021 11:43 Zmodyfikowano dnia: 22 stycznia 2021 11:43 Obejrzało: 329 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowny Panie, Należy zweryfikować polisę ubezpieczeniową leasingowanego pojazdu wraz z OWU - najprawdopodobniej taki obowiązek wynika właśnie z tych dokumentów. Pozdrawiam.

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 stycznia 2021 15:31 Zmodyfikowano dnia: 23 stycznia 2021 15:31 Obejrzało: 323 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.