umowa zlecenie a kara dla pracownika
Pytanie z dnia 26 kwietnia 2019
Dzień dobry, mam pytanie odnośnie kar naliczanych pracownikowi w przypadku umowy o zlecenie. Praca dotyczy gastronomii, a zleceniodawca nalicza, w tym przypadku kelnerkom, kary w wysokości 50 PLN za każdy dzień nieobecności w pracy, nawet po wcześniejszym poinformowaniu, że w ten dzień do pracy przyjść nie można. W umowie istnieje zapis "zleceniobiorca pokrywa wszystkie koszty za wszelkie szkody wyrządzone zleceniodawcy z winy zleceniobiorcy", ale nie ma tam wymienionej żadnej określonej kwoty. Czy wobec tego zleceniodawca może naliczać takie kary? Ponad to czy takie narzucenie godzin pracy w przypadku umowy zlecenie jest w ogóle zgodne z prawem? Godziny pracy nie zostały przecież określone nigdzie w umowie, a grafik opiera się jedynie o wcześniejszą dyspozycję, której zleceniodawca nie pozwala zmienić w przypadku kiedy zleceniobiorca nie może przyjść do pracy.
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.